رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۶:۵۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
آیا می شود اقامت ترکیه را با سرمایه گذاری در این کشور به دست آورد؟

گیل خبر/ در چند ماه گذاشته سرمایه گذاری در ترکیه شکل ویژه ای به خود گرفته است. در واقع سرمایه گذار را می توان شخص یا موسسه ای معرفی کرد که سرمایه اش را در اختیار شخص یا موسسه ای می گذارد و در اصل این توقع وجود دارد که از این سپرده گذاری سرمایه سودی را اخذ نماید. (ثبت شرکت در ترکیه)

در چند سال اخیر مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت ترکیه مورد توجه ایرانی ها واقع شده است. پیشرفت و رشد اقتصادی کشور ترکیه باعث شده است که این کشور در دسته ۲۰ اقتصاد برتر جهان قرار گیرد.

همینطورامکاناتی که دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته شده است از طرفی باعث شده که ما شاهد روزافزون سرمایه گذاری در این کشور باشیم.

طبق قانون شهروندی ترکیه به شماره ۵۹۰۱ به ماده ۱۲ بعضی از سرمایه گذاران در ترکیه قارد خواهند بود از راه سرمایه گذاری در ترکیه نسبت به دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنند.

علت انتخاب ترکیه به منظور سرمایه گذاری:

طبق آمار به دست آمده نشان می دهد بیشتر جستجو ایرانی ها در گوگل مرتبط با سرمایه گذاری بوده و از این آمار می توانید نتیجه بگیرید که بسیاری از ایرانیان برای سرمایه گذاری در ترکیه خواهان خرید ملک در ترکیه و در پی دریافت شهروندی کشور ترکیه می باشند.

از ان رو ایرانیان به علت فرهنگی که در آن پرورش یافتند سرمایه گذاری از راه خرید ملک را اولویت قرار می دهند و همینطور این نکته را در نظر را داشته باشید که بهترین سرمایه گذاری در ترکیه را می توان خرید ملک در ترکیه معرفی کرد. که ما در وب سایت ترامند اطلاعات جامعی را در باره علل آن در اختیار شما قرار داده ایم.

با توجه به تصویب قوانین جدید دریافت شهروندی ترکیه ایرانیان قادر خواهند بود با تهیه ملک به ارزش 400 هزار دلار از شهروندی ترکیه برخوردار شوند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه که درهمسایگی با ایران، اشتراکات فرهنگی بسیاری با مردم سرزمین ما دارد مخصوصا با غرب ایران.

همینظور به علت این که دین مرسوم در هر دو کشور اسلام می باشد این شباهت های فرهنگی و دینی باعث شده است که تعدا زیادی از ایرانیان اولویتشان این باشد که در پی سرمایه گذاری در ترکیه باشند.

در این میان می بینید که ایران در شهرهای استانبول، ترابزون، ارزروم و آنکارا کنسولگری دارد و این خود نشان می دهد که رابطه و تامل اقتصادی و سیاسی در سطوحی بالا بین ایران و ترکیه است. البته ترکیه نیز علاوه بر تهران در شهرهای تبریز و ارومیه نیز دارای کنسولگری می باشد.

از طرفی دیگر بر طبق آمارها می توان گفت که کشور ترکیه بعد از بریتانیا به عنوان دومین مقصد جهت مهاجرت شهروندان ایرانی معرفی شده است. در این میان سرمایه گذاران خارجی ایران بعد از عراق دومین رتبه را دارا می باشد.

اگر شما بتوانید از راه سرمایه گذاری نسبت به دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنید، قارد خواهید بود از مزیت های تجاری آن بهره ببرید.

 برای نمونه یک شهروند ترک می تواند بدون برخوردار بودن از محدودیتی به فعالیت تجاری بپردازد. نمونه دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که پس از خروج آمریکا از برجام بسیاری از شهروندان ایرانی که در حوزه تجارت فعالیت می کردند در حواله و جابه جایی پول و ارز با مشکلات بسیاری رو به رو شدند.

در نتیجه زمانی که فرد شهروند کشور ترکیه باشد به آسانی قادر خواهد بود به مبادلات با همه جای دنیا اقدام کند.

سرمایه گذاری در ترکیه و به دنبال آن دریافت پاسپورت ترکیه، شما را به عنوان شهروند ترکیه مطرح می کند.

 شهروند ترکیه بودن به معنی این می باشد که شما می توانید از تمامی مزیت هایی که به یک شهروند ترک تعلق می گیرد نظیر دریافت تسهیلات ویژه، وام های بانکی با نرخ بهره مناسب، افتتاح حاب های شخصی و استفاده نمایید.

شما به عنوان سرمایه گذار در ترکیه می توانید نسبت به افتتاح حساب های بین المللی اقدام نمایید. به این علت که دارندگان پاسپورت ترکیه مورد حمایت های تجاری مناسبی قرار می گیرند.

شرایط دریافت اسم و فامیلی جدید و همینطور برخوردار شدن از بیمه های عمومی ویژه برای شهروندان ترکیه فراهم می باشد.

شرایط به کارگیری از خدمات دارویی برای بیماری های خاص به وسیله دولت ترکیه برای شهروندان ترکیه امکان پذیر می باشد.

شرایط داشتن خط دائمی تلفن همراه و تلفن ثابت جهت شرکت های ثبت شده در ترکیه برای شهروندان ترکیه فراهم می باشد.

با دریافت شهروندی ترکیه از راه سرمایه گذاری فرد می تواند در زمینه های تخصصی بازرگانی بین المللی مشغول به فعالیت شود.

به عنوان مثال با دریافت شهروندی از راه سرمایه گذاری در ترکیه می توانید اعتبارات اسنادی و یا سوییفت باز کنید و از این راه جابه جایی پول بین المللی در حساب خود دریافت کنید.

با دریافت شهروندی از راه سرمایه گذاری در ترکیه برای ایرانیان مقیم کشور ترکیه شرایط دریافت ویزای شینگن به راحتی فراهم می باشد.

 همانگونه که گفته شد شما با برخوردار بودن از پاسپورت کشور ترکیه به ۱۰۷ کشور بدون ویزا می توانید سفر کنید.

با دریافت شهروندی ترکیه از راه سرمایه گذاری، شخص قارد خواهد بود به آسانی ویزای ۱۰ ساله آمریکا را د راختیار داشته باشد.

با داشتن شهروندی ترکیه فرد می تواند به عنوان یک شهروند ترک در شغل های دولتی در ترکیه مشغول به کار باشد.

همینطور می تواند از بیمه های ویژه عمومی برخوردار باشد.

از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریافت پاسپورت کشور ترکیه کمتر از ۶ ماه

امکان برگشت سرمایه در کمترین زمان

فراهم بودن شرایط سفر به ۱۵۰ کشور دنیا بدون اینکه نیازی به دریافت ویزا باشد

دریافت شهروندی ترکیه برای دیگر اعضای خانواده و فرزندان زیر ۱۸ سال

فراهم بودن شرایط به کارگیری از خدمات آموزش رایگان نظیرمدرسه، دانشگاه و .

امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان

امکان حفظ تابعیت قبلی

سربازی رفتن فرزندان پسر که موفق به دریافت شهروندی گردیده اند الزامی نیست

رفت و آمد راحت و بی دردسر در حوزه شنگن

 

انواع سرمایه گذاری در کشور ترکیه که به شرح زیر می باشد:

سرمایه گذاری در ترکیه از  راه ایجاد کسب و کار

سرمایه گذاری از راه خرید ملک

سرمایه گذاری از راه ایجاد اشتغال در ترکیه

سرمایه گذاری از راه سپرده گذاری در بانک های ترکیه

تهیه اوراق مشتقه در ترکیه به منظور سرمایه گذاری در ترکیه

 چنانچه در انتخاب راه های سرمایه گذاری در ترکیه دچار تردید شدید و نتوانستید تصمیم بگیرید که کدوم راه متناسب با شرایط شما می باشد می توانید با مراجعه به بهترین وب سایت سرمایه گذاری در ترکیه ترامند از کارشناسان خبره این مجموعه راهنمایی بگیرید.