با چه مجوزی و از سوی چه نهادی؟
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۰:۴۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ روح الله محسنی- به تازگی ویدیویی تبلیغاتی برای فروش یک ویلای فوق لاکچری با 2500 متر زمین و 650 متر بنا منتشر شده که تعجب برانگیز شده است.

مردم متعجب هستند که چنین ویلایی در منطقه بکر گیلان چگونه مجوز ساخت گرفته است؟ از سوی چه افراد و نهادهایی مجوز ساخت صادر شده است؟

قاعدتاً ساخت چنین ویلایی در دل جنگل‌ها و کوه‌های گیلان بدون همراهی و چراغ سبز مسئولین و نهادهای مرتبط، میسر نیست و باید دید سازندگان ویلا با چه ساز و کاری توانسته‌اند مجوز و همراهی مسئولین مربوطه را جلب نمایند.

آیا مردم محلی نیز قادر خواهند بود که به ساخت و ساز ویلا در اراضی کشاورزی اقدام کنند؟

آیا تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در شرایطی که با بحران‌های محیط زیستی و کمبود اراضی مناسب قابل کشت روبروییم، خلاف قوانین کشور و به ضرر منافع ملی نیست؟

همه این‌ها و سوالات متعدد دیگر، با دیدن چنین ویلایی در روستای هلوسرا شهرستان املش به ذهن خطور می‌کند و لازم و ضروری است برای تنویر افکار عمومی، به آن‌ها پاسخی درخور داده شود.

از دادستانی محترم و نهادهای نظارتی انتظار می‌رود با ورود به این موضوع، در خصوص نحوه ساخت و محوزهای صادره برای این ویلا در مکانی که تا دوردست‌ها هیچ بنای ساختمانی دیگری مشاهده‌ نمی‌شود، شفاف‌سازی و در صورت وقوع احتمالی تخلفاتی در این زمینه، با متخلفان برخورد قضایی نمایند.