شایعه یا واقعیت؟!
۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۸:۵۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ مطهره احمدی: در سال ۱۳۹۸ قانونی با عنوان «قانون پایانه‌های فروشگاهی و مؤدیان کلیه صاحبان مشاغل» توسط واحد‌های نظارتی در جهت پرداخت مالیات اصناف دارای دستگاه کارتخوان بر اساس گردش مالی تصویب شد.

با اینکه این قانون از زمان تصویب در پیچ ‌و تاب اجرا قرار داشت، سرانجام در سال گذشته اجرایی و دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیک، به پرونده‌های مالیاتی به منظور فراهم‌سازی مقدمات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان متصل گشت.

طبق آمار منتشر شده، در کشور حدود هفت میلیون کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی متصل و تقریبا سه میلیون کارتخوان نیز غیرفعال شده اند.

پس از اجرایی شدن این قانون، مشکلاتی از جمله شکایت‌هایی از سوی مردم درباره استفاده نکردن کارتخوان توسط برخی اصناف در جهت دور زدن مالیات ها به گوش می‌رسید که نام برخی پزشکان نیز در این شکایات بود.

پیام‌های شهروندی ارسال شده به گیل خبر حاکی از آن است که برخی پزشکان گیلانی نیز در لیست این نوع از فرارهای مالیاتی قرار داشته و با روش‌های نوین دور زدن قانون، مشغول به کار هستند!

در برخی موارد حتی استفاده از کارت منشی و کارت های عابر بانک اجاره‌ای تا دریافت سکه، دلار، پول نقد و... برای هزینه درمان و دستگاه‌های کارتخوان همیشه خراب بر روی میز منشی‌ها نیز از مواردی هستند که به گوش می‌رسد.

اگر با مواردی این چنین برخورد داشته اید، با ما به اشتراک بگذارید.

(گیل خبر به دلیل مسائل حقوقی از انتشار نام این پزشکان معذور است)