محمدیاری نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در نطق میان دستور:
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۶:۳۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

گیل خبر/ حسن محمدیاری در نشست علنی صبح سه شنبه، ۲۱ تیرماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۹ شاخص را برای نماینده انقلابی را تبیین فرمودند، گفت: از جمله این شاخص ها، ساده زیستی، پرهیز از زندگی اعیانی، امانتداری، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، به دنبال حل مشکلات اساسی کشور، اجتناب اساسی از فساد و تبعیض، همکاری و هماهنگی صمیمانه با دیگر دست اندرکاران کشور، پرهیز از جوزدگی و پایبندی به قانون اساسی بود.

نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این پرسش که در آغاز نیمه دوم دوره یازدهم چه مقدار به این توصیه ها عمل کرده ایم، اظهار داشت: بزرگ ترین و بیشترین توقعات مردم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی بوده و داشتن یک اقتصاد خوب و وضعیت معیشتی مناسب جهت اشتغال و بهداشت و درمان و حل مشکلات مسکن جزء اساسی ترین مطالبات مردم بوده و دولت وظیفه مهمی در امیدبخشی و یا ناامید کردن مردم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه عامل اصلی مشکلات کشور، تحریم ها، ناکارآمدی بخشی از عوامل داخلی و نبود ثبات اقتصادی است، عنوان کرد: اطمینان دارم مردم به وضعیت موجود راضی نیستند. وضعیت اخلاقی جامعه که موجب بی عدالتی می شود نیز می تواند تأثیرگذار باشد و مطمئنا دوستان ما در حوزه اجرا باید به این مهم اهتمام داشته باشند.

محمدیاری همچنین به مسائلی در سطح ملی و منطقه ای اشاره و بیان کرد: ۳۲ نهاد در جامعه ما متولی فرهنگ عفاف و حجاب بوده و اگر هر یک به وظایف خود به درستی عمل می کردند امروز نیاز به برخورد قهرآمیز نبود و مردم خود بهترین حافظین و مبلغین فرهنگ عفاف و حجاب هستند و نمی شود بی مبالاتی برخی را به کل جامعه تعمیم داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حوزه ورزش افزود: علاوه بر اینکه اخیرا شاهد بی ثباتی و دخالت نهادهای غیرمسئول و غیرمتخصص بودیم که قطعا باعث می شود آسیب های آن را جوانان و مردم ببینند، شاهد حضور غیرمتخصصین نیز هستیم. صرف نظر از تصمیم کمیته فنی، آنچه مهم است این است که باید از ظرفیت داخلی استفاده شده و برنامه ریزی کامل نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به حوزه زیرساخت ها به ویژه راه های مواصلاتی و پرتردد که دچار مشکل است، خطاب به وزیر راه عنوان کرد: من به همراه نماینده خلخال با جدیت به دنبال این قضیه هستیم که مسیر توریستی و گردشگری اسالم-خلخال باید جزء اولویت اول وزارتخانه باشد در غیر این صورت استیضاح وزیر در دستور کار قرار خواهد گرفت از این رو تعمیم مسیرهای پرتردد که جاذبه گردشگری دارد می تواند باعث بالندگی شود و برعکس اگر کاهلی صورت گیرد قطعا باعث نارضایتی مردم خواهد شد.

محمدیاری ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی علیرغم تنگناهای قانونی، معتقد هستیم مردم خودشان حافظان واقعی طبیعت هستند ولی منصفانه نیست با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی به مردم سخت بگیریم از این رو لازم است شخص رئیس جمهور با توجه به جلسه ای که با نمایندگان مجلس ۳ استان شمالی داشتند، کارگروهی را برای تشکیل و تعیین افرادی برای برطرف کردن مشکلات و دغدغه های مردمی که در جلگه ها و ییلاق ها سکونت دارند، ایجاد کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه با بیان اینکه وزیر نیرو برای یک بار هم که شده موضوع سد شفارود را حل کند، اظهار داشت: زیبنده نیست که شاهد بیکاری افرادی باشیم که شرمنده خانواده های خود هستند. اگر یک ماه واریزی حقوق نداشته باشیم چه حالی می شویم از این رو وزیر باید شخصا ورود کرده و از محل بازدید کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خجالت آور است، یک میلیون نفر جمعیت غرب استان گیلان هنوز از یک دستگاه MRI محروم هستند از این رو ضمن تشکر از مدیریت علوم پزشکی استان گیلان که همیشه پای کار بوده است، انتظار داریم در خصوص حل مشکلات بهداشتی و درمانی اهتمام ویژه ای صورت گیرد تا شرمنده مردم نباشیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code