انتخاب «حیات اجتماعی هنر» به عنوان اثر برگزیده ی جشنواره کتاب سال معلم ایران

کتاب «حیات اجتماعی هنر؛ مقدمه ای بر تاریخ و جامعه‌شناسی هنر» تالیف دکتر عباس نعیمی جورشری، جامعه شناس, نویسنده و پژوهشگر گیلانی به عنوان اثر برگزیده سال در کارگروه هنر انتخاب گردید. این کتاب که توسط انتشارات نقد فرهنگ تهران در زمستان ۱۴۰۰ منتشر شده است به مباحث بین رشته ای هنر با تاکید بر جامعه‌شناسی و تاریخ هنرها می پردازد.

گیل خبر/ به گزارش دبیرخانه علمی «کتاب سال معلم»، مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ مصادف با روز قلم و با معرفی و تجلیل از مولفان برتر در شهریار تهران برگزار گردید. در این رویداد ملی ۸۴۴ کتاب تألیف و ترجمه از سراسر ایران به رقابت پرداختند که در مرحله نهایی در هر کارگروه تخصصی، دو اثر به عنوان کتب برگزیده انتخاب شدند.

شایان ذکر است عباس نعیمی جورشری، محقق جامعه‌شناسی و مدرس دانشگاه فرهنگیان، برای دومین سال متوالی به عنوان مولف برتر و برگزیده ایران انتخاب شده است. پیش از این کتاب «اصلاح طلبی ناکام؛ ارزیابی تئوریک جنبش ملی نفت و دولت دموکراتیک مصدق» به قلم همین نویسنده به عنوان کتاب سال جشنواره معلمان مولف (کارگروه تاریخ / ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰) انتخاب شده بود‌. همچنین عناوین محقق نمونه استان و کشور در کارنامه این جامعه‌شناس دیده می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code