حاشیه های یک دیدار؛
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۰۹:۵۵ چاپ

گیل خبر/ در حالی که بحث استیضاح امیرحسین علوی، شهردار رشت این روزها داغ است، علوی به بهانه هفته قوه قضائیه به دیدار رئیس دادگستری شهرستان رشت رفت.

در این دیدار، رئیس دادگستری شهرستان رشت بر لزوم شفافیت مالی و اداری شهرداری و گزارش صحیح عملکرد این نهاد به مردم سخن گفت. ایشان با انتقاد از عملکرد شهرداری در بحث مناقصات و پیمانکاران، بر لزوم نظارت جدی بر فرایند انجام پروژه های شهری و تسریع در امر بهسازی و رفع معضل پسماند سراوان تاکید کرد.

اما تنها موردی که امیرحسین علوی و حامیانش از این دیدار منتشر کردند، توصیه حجت الاسلام عبدالله یاری به اعضای شورا برای فرصت بیشتر به شهردار رشت و همکارانش بود.

نکته تاسف برانگیز ماجرا آنجاست که شهرداری رشت تنها به انتشار بخشی از سخنان ریاست محترم دادگستری شهرستان رشت اکتفا کرده است و تذکرات ایشان به شهردار رشت جایی در خبرهای منتشر شده ندارد.

انتشار گزینشی سخنان حجت الاسلام یاری نشان می‌دهد که برخی مدیران برای حفظ صندلی مدیریت حاضر هستند از هر حربه‌ای استفاده کرده و در این خصوص هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیستند.

به نظر می‌رسد انتشار گزینشی سخنان رئیس دادگستری شهرستان رشت در فاصله‌ای کوتاه تا آغاز جلسه شورا در راستای تحت تاثیر قرار دادن اعضای شورای شهر رشت بوده است که البته راه به جایی نبرد و در نهایت طرح استیضاح اعلام وصول شد.