معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۳:۲۵ چاپ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از وفور کالاهای اساسی از جمله روغن و مرغ در استان خبر داد و گفت: روند توزیع این کالاها طی روزهای آینده روان‌تر خواهد شد.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه استان گیلان از ذخایر مطلوب کالاهای اساسی برخوردار است و هیچ کمبودی در استان نداریم.

وی با اشاره به تقاضای مردم استان به خرید مرغ و احساس کمبود در این رابطه از سوی آن‌ها، افزود: نه‌تنها کمبودی در تأمین مرغ نداریم بلکه علیرغم تعطیلی کشتارگاه‌های مرغ در روز جمعه، امروز کشتارگاه‌ها باز و ۴۰ تن مرغ گرم و ۱۵۰ تن مرغ منجمد در سراسر استان توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه تأمین و توزیع مرغ در استان تقریباً به روال عادی برگشته، گفت: علیرغم توزیع ۱۹۰ تن مرغ در استان، امروز مرغ در استان‌های تهران و البرز نیز توزیع شده تا بازار آن استان‌ها نیز با التهاب روبرو نشود.

اسحاقی با بیان اینکه قیمت‌ها در گیلان بنا بر تصمیم ستاد تنظیم بازار یکسان‌سازی شده و از التهابات بازار کاسته شده، تصریح کرد: خوشبختانه یارانه اصلاحی نیز برای مردم واریزشده و هیچ مشکل و تنشی در پی خرید اقلام و کالاهای اسلامی در استان وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان همچنین از آرامش تدریجی در بازار روغن خبر داد و افزود: خوشبختانه بازار روغن نیز به سبب توزیع تولیدات داخل و همچنین افزایش سهمیه روغن در حال آرام شدن است.

اسحاقی با اشاره به تشکیل صفوف روز گذشته در برخی فروشگاه‌ها، گفت: حق مردم بود تا روغن توزیع شده با قیمت اصلاح‌نشده و قدیم را بخرند و این از محاسن اصناف گیلان است که اخلاق را رعایت و روغن قدیم را با همان قیمت دیروز عرضه کردند.

وی همچنین از دپو اقلام و کالاهای اساسی ازجمله آرد و شکر به میزان کافی در استان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه گیلان مشکلی از جانب ذخیره کالا اساسی ندارد و روند توزیع طی روزهای آینده روان‌تر هم خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code