رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان:
۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ۱۶:۰۱ چاپ

گیل خبر/ احمد ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری بسیج با اشاره به سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی یکی از سازمان‌های مهم در کشور است که در حوزه محرومیت زدایی در طی ۲۱ سال گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده و این روند ادامه‌دار است.
وی با اشاره به آغاز رزمایش سراسری بسیج سازندگی در سرتاسر کشور گفت: این رزمایش از روز ۱۷ اردیبهشت‌ ماه و با رمز یا فاطمه الزهرا(س)در سرتاسر نقاط کشور توسط گروه‌های جهادگر در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نقش سپاه در حوزه محرومیت زدایی را بسیار مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: در استان گیلان هشت هزار و ۹۶۰ جهادگر در قالب ۱۸ گروه جهادی فعالیت دارند در که طی سالیان گذشته و با حضور در نقاط روستایی و کم‌ برخودار و در حوزه‌های بهداشتی، کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، برپایی ایستگاه سلامت و محرمیت زدایی فعالیت می‌کنند که جای بسیار قدردانی دارد.
ابراهیمی با تاکید بر لزوم توجه به دانش بنیان کردن اقتصاد در حوزه بسیج و سپاه بیان کرد: دانش بنیان کردن اقصتاد در حوزه بسیج و سپاه اولویت بسیج سازندگی است که باید به آن توجه شود لذا در این خصوص بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت پایگاه‌های بسیج د گر توزیع بسته‌های معیشتی استفاده شود، افزود: با دستور فرمانده سپاه قدس گیلان قرارگاه محله در استان گیلان تشکیل شده است که در این قرارگاه دو هزار و ۷۰۰ پایگاه بسیج در سرتاسر گیلان، هر هفته با شناسایی نیازمندان بسته‌های معیشتی را در هر محله توزیع می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با قدردانی از زحمات خیرین و مردم در توزیع بسته‌های معیشتی در گیلان در طول ایام کرونا گفت: تاکنون در دو سال گذشته ۷۵۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان گیلانی توزیع و در چند روز آینده هم هشت هزار بسته معیشتی دیگر توزیع خواهد شد.
ابراهیمی ترویج ازدواج آسان را یکی از اهداف سازمان بسیج سازندگی در سطح کشور برشمرد و بیان کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری ترویج ازدواج آسان در بین زوج‌های جوان است لذا در همین راستا در طول هفته آینده ۵۰ سری جهزیه تهیه و به زوج‌های جوان تحویل داده خواهد شد.
وی با اشاره به نقش ارائه خدمات رفاهی مناسب بین مردم مناطق روستایی و کم‌ برخودار تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تاکنون ۲۵ کیلومتر آب رسانی به مناطق روستایی انجام داده و مقرر شد در طی سه سال آینده به ۷۵۰ روستا گیلان نیز قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با همکاری قرارگاه سازندگی خانم انبیاء آبرسانی خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس با تاکید بر لزوم توجه به قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان گیلان گفت: در کمتر از چهار سال دو هزار مسکن‌ مددجو در گیلان احداث و به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل و در مرحله سوم هم ۵۰۰ واحد جدید آماده تحویل خواهد بود.
به گفته ابراهیمی در سال گذشته ۵۰۰ مدرسه توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس مرمت و بازسازی شده است که این روند در گیلان ادامه‌دار است.
وی با بیان اینکه با تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه باید به افزایش اشتغال در گیلان کمک شود، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته یک‌هزار و ۳۴۸ صندوق قرض الحسنه مردمی در سطح استان گیلان تشکیل و در سال گذشته در مجموع از طریق این صندوق‌ها ۸۲۲ شغل ایجاد شده‌است.
به‌گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس، این نهاد در حوزه افزایش تولید در سطح کشت محصولات استراتژیک گیلان مثل برنج وارد عمل شده و با  بهره‌مندی از پژوهشگران و کارشناسان حوزه کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است.