نشست هم اندیشی گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ به میزبانی شرکت توزیع برق استان گیلان و با حضور آرش کردی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر برگزار شد.

گیل خبر/ در ابتدای نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان ضمن تبریک سال نو و ارزوی توفیق برای صنعت برق در سالجاری اظهار داشت: پیک سایی و مدیریت مصرف برق نتایج مثبت محیط زیستی، صیانت از سرمایه ملی و امنیت خاطر اجتماعی مردم شریف را به همراه خواهد داشت و با جدیت در شرکت توزیع برق گیلان مورد اجراء و پیگیری قرار خواهد گرفت.

در ادامه آرش کردی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر نیز ضمن تبریک سال نو خاطرنشان کرد: سال گذشته سال بسیار سختی برای صنعت برق کشور بود و باید با تدابیر و اقدامات جدی از بروز و تکرار این مشکلات پیشگیری کنیم.

وی ضمن اشاره به تاکید جدی وزیر نیرو بر آمادگی کامل صنعت برق در سالجاری افزود: برگزاری چنین نشست های حاوی این پیام است که مردم آگاه شوند مسئولین برای رفع مشکلات حتی در آغازین روزهای تعطیل سال، پای کار هستند و این اطمینان به آنان برای آنها ایجاد شود که تلاش حداکثری درجهت تامین برق پایدار صورت می پذیرد.

کردی گفت: ویژگی دیگر این جلسات، تشریک مساعی و هم اندیشی استان های مختلف با ویژگی های مختلف اقلیمی، جمعیتی، تعرفه ای و... می باشد و نتایج مثبت آن شامل حال کل صنعت برق می شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر تاکید کرد: روند افزایش مصرف در کشور همیشگی است و عطف به این موضوع ناترازی بین تولید و مصرف که طی سالیان اخیر به وقوع پیوسته مستلزم اقدام جدی و بلند مدت برای مرتفع شدن می باشد.

وی تصریح کرد: مدیریت اضطراری بار و اعمال خاموشی های با برنامه نوبتی کافی نیست و ریسک مخاطره برای شبکه ها را افزایش می دهد و علاوه بر این فشارهای اقتصادی و اجتماعی برای کل کشور به همراه دارد.

کردی گفت: مدیریت مصرف هوشمند راه برون رفت از چالش های پیش روی صنعت برق است و با رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین بخش های مختلف و مشترکین خانگی پرمصرف می توان گام اساسی برای مدیریت پیک بار در تابستان پیش رو برداشته شود.

وی قبول مسئولیت در شرایط فعلی را فرصتی مغتنم برای خدمت رسانی دانست و افزود: نصب کنتورهای هوشمند تاکید جدی وزارت نیرو است و وضعیت مصرف و بار باید بصورت دقیق احصاء شود تا برنامه مدون برای گذر از پیک مورد طراحی و اجراء قرار گیرد.

همچنین در ادامه محمد اله داد معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: بر پایه علم و فعالیت های دانش بنیان باید برنامه بلند مدت با توجه به شرایط هر استان تدوین و ارائه شود.

وی تاکید کرد: مشکلات موجود صنعت برق محصول کوتاه مدت نیست و با فعالیت های کوتاه مدت نیز حل نخواهد شد و باید بصورت بلند مدت و با برنامه ریزی و مشارکت همگانی برای حل آنها اقدام کرد.

اله داد بر همکاری دقیق و جدی با صنایع برای گذر از پیک تاکید کرد و افزود: اصلاح نظام تعرفه گذاری گام بزرگ صنعت برق برای مدیریت مصرف برق است و در سال گذشته آغاز شد و در ادامه برای تمامی بخش ها و تعرفه ها نیز اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین هدف، باید تا پایان اردیبهشت در کل کشور اجرایی شود و آمادگی شبانه روزی و کامل برای گذر از پیک تابستان سالجاری وجود داشته باشد.

همچنین سید محمد مهدی پیغمبر زاده دبیر کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف وزارت نیرو نیز در این نشست اعلام کرد: هدف وزارت نیرو ایجاد اطمینان خاطر و امید در مردم برای حل مشکلات است و کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف وزارت نیرو با برگزاری جلسات مستمر برای تابستان بدون خاموشی 1401 درحال پیگیری امور و انجام وظایف است.

وی با اشاره به اینکه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو شخصاً در جلسات این کارگروه حضور و تاکید ویژه پیگیری لازم دارد افزود: پنج محور اساسی کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف، اصلاح اقتصاد برق، نصب کنتورهای هوشمند، مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز، بهینه سازی مصرف و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

گفتنی است در این نشست علاوه بر استان گیلان، مدیران عامل و معاونین شرکت های توزیع برق زنجان، قزوین، مازندران و غرب مازندران حضور داشتند و هریک به ارائه اقدامات گذشته و همچنین برنامه های موجود برای گذر موفق از پیک مصرف 1401 پرداختند که مورد بحث و بررسی مدیران ارشد شرکت توانیر حاضر در جلسه قرار گرفت.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : توزیع برق گیلان

نظر شما:

security code