معاون دادگستری گیلان از پلمب دو واحد صنفی خدمات رایانه‌ای به دلیل دریافت وجه نقد برای ثبت نام ملاقات با مسئولان قضایی استان خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش صدا و سیما؛ معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری گیلان با اشاره به اینکه نوبت دهی ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان به صورت اینترنتی بوده و هیچ وجهی در قبال ملاقات اخذ نمی‌شود گفت: دو واحد صنفی خدمات رایانه‌ای که در شهرستان سیاهکل اقدام به دریافت وجه نقد برای ثبت نام ملاقات با رئیس کل دادگستری و دادستان شهرستان می‌کردند با دستور قضایی پلمپ شدند.

سید رحمان سید زاده با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات الکترونیک یا خدمات رایانه‌ای حق دریافت مبلغ بابت ملاقات با مسئولان قضایی استان را ندارند ، تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را به دادگستری اعلام کرده و یا به سامانه ۱۵۸۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت برخورد قانونی با این متخلفان صورت گیرد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری گیلان همچنین درخصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های جعلی به نام قوه قضائیه هم هشدار داد.

سید رحمان سیدزاده افزود: در این روش کلاهبرداری ، پیامکی با محتوایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و سایر امور مرتبط با خدمات قضایی و یک لینک پرداخت بر خط ارسال می‌شود که درخواست مبلغ بسیار ناچیزی را به بهانه مشاهده جزئیات دارد. 

وی افزود: کلاهبرداران با ورود افراد در لینک معرفی شده اطلاعات کارت بانکی متقاضی را به سرقت برده و نسبت به برداشت همه موجودی حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.

معاون دادگستری گیلان ادامه داد با ارسال این پیامک و ورود به لینک معرفی شده ممکن است کلاهبرداران به تمام مخاطبان همان تلفن همراه این پیامک را ارسال کنند.

سید زاده با بیان اینکه برای رویت ابلاغیه، اخطاریه یا شکوائیه هیچ وجهی نباید پرداخت شود از مردم خواست تا به لینک‌های معرفی شده در چنین پیامک‌هایی وارد نشوند.

وی تأکید کرد: تمامی پیامک‌های قوه قضائیه از طریق سامانه‌ای به نام ADLIRAN (عدل ایران) ارسال می‌شود و شهروندان گرامی از باز کردن سایر پیامک‌های حاوی مفاهیم قضایی و حقوقی و لینک‌های جعلی اجتناب کنند.