اتمام طرح های نیمه  تمام شهری/ اجرای گسترده پروژه های عمرانی خرد و کلان در سال 1400

در مراسم افتتاح مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی که با حضور اعضای شورا و شهردار رشت برگزار شد، موضوعاتی نظیر اتمام طرحهای نیمه‌ تمام، ‌اجرای پروژه‌های عمرانی خرد و کلان در سال ۱۴۰۱، توجه به محلات کمتر توسعه یافته، تعیین تکلیف تالاب عینک و مهمانسرای شهرداری مورد تاکید قرار گرفت.

گیل خبر/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت؛ سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز شنبه هفتم اسفند ۱۴۰۰ در مراسم افتتاح مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی از پیگیریهای اعضای شورای سوم و چهارم برای ساخت مجموعه رصدخانه کوشیار و جذب اعتبارات لازم آن قدردانی کرد و اظهار داشت: در چهار ماهه اخیر دو پروژه رصدخانه و نهاد توسعه محله در این منطقه از شهرداری رشت افتتاح شده است.

شهردار رشت مجموع اعتبارات تکمیل و تجهیز ساختمان مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: احداث پارک هم سومین پروژه این منطقه خواهد بود که اجرای آن با استفاده از اعتبارات بازآفرینی در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است.

سید امیر حسین علوی ابراز داشت: اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام که روند عملیات اجرایی برخی از آنها به شدت طولانی و به دغدغه شهروندان تبدیل شده جزو اولویتهای ما در مجموعه شهرداری است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام و خرد و کلان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در کنار این طرحها اجرای پروژه‌های بزرگ زیرساختی که جدیدا فرآیند مطالعاتی آنها به انجام رسیده در برنامه شهرداری رشت قرار گرفته است.

شهردار رشت بازگشایی‌ها، رینگ ۹۰ متری، رفع گلوگاه خیابانهای داخل شهر و مرمت ساختمانهای تاریخی را از جمله این طرحهای خرد و کلان اعلام کرد و گفت: سال آینده سال تحرک عمرانی شهرداری رشت خواهد بود و در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی هم این مجموعه تلاشها ادامه خواهد یافت.

علوی درباره اقدامات شهرداری در تالاب عینک رشت هم مواردی را ذکر کرد و ادامه داد: پیگیریهای شهرداری در حوزه تالاب عینک در دو بخش متمرکز شده و سعی داریم علاوه بر تولی‌گری شهرداری رشت، در حوزه بهره‌ برداری از آن با تفاهمی که با شرکت آب منطقه‌ای انجام خواهیم داد به اهداف مورد نظرمان برسیم.

شهردار رشت تصریح کرد: علاوه بر تکمیل زیرساختهای ورزشی از سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت انتظار دارم تا عید امسال فرآیند تکمیل و بهره‌برداری رصدخانه کوشیار را به مرحله نهایی برساند تا بتوانیم از این فرصت به عنوان یک مجموعه علمی و گردشگری برای همه علاقمندان استفاده کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا همه ما برای پیشرفت و توسعه شهر رشت آرزوهایی داشته‌ایم و عملکرد کسانی که در مسیر برآوردن آرزوهای مردم تلاش می‌کنند، توسط خداوند به بهترین نحو ممکن مورد قضاوت خواهد قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در مراسم افتتاح مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی این مجموعه را مرکز تعالی علمی و آموزشی شمال کشور خواند و اظهار داشت: تمام تلاش شورای ششم، مجموعه مدیریت شهری و شهردار رشت این بود که امسال و سال آینده بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام شهری را در اولویت قرار داده و به سرانجام برسانیم.

نادر حسینی تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام را جزو اولویتهای مهم شورا و شهرداری ذکر کرد و بیان داشت: جا دارد در همینجا از شهردار رشت و معاونانشان و کلیه دست‌اندرکاران تکمیل پروژه مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی و رفع نواقص آن تشکر کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا تصریح کرد: پروژه مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی در محله کمتر توسعه یافته شهر رشت ایجاد شده و مطمئنا فعالیت آن و مراودات فرهنگی و اجتماعی که در اینجا صورت خواهد گرفت در تعالی این محلات اثرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با قدردانی از شهردار رشت جهت تکمیل پروژه مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی تصریح کرد: سالهای سال بود که همه منتظر افتتاح این رصدخانه و استفاده از فضای آن بودند و خدا را شاکریم که این مهم در این دوره فعالیت شورا و شهرداری رقم خورد.

مهدی نوری هریس تعیین تکلیف هر چه سریعتر مجموعه مهمانسرای شهرداری و توسعه فضای آن را خواستار شد و افزود: تکمیل زیرساختهای ورزشی در پارکهای شهر رشت و ایجاد مجموعه‌های تفریحی و توریستی از دیگر مواردی است که تحقق آن را از شهرداری رشت انتظار داریم.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت هم در این مراسم فراهم آوردن بستر سرمایه‌ گذاری در محلاتی مانند عینک را هدفی که همواره توسط شورا پیگیری شده است، اعلام کرد و اظهار داشت: شورای شهر پایش‌های بسیار زیادی در این مورد انجام داد و تکمیل پروژه مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی و ساماندهی تالاب عینک در دستور کار قرار گرفت.

هادی رمضانی ضمن تشکر از اعضای شورای سوم که در مسیر اجرای پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی تلاشهای بسیار زیادی داشتند، اذعان کرد: متاسفانه به دلیل طولانی شدن روند اجرا و تکمیل این پروژه، اعتبارات لازم برای تجهیز و آماده‌سازی آن افزایش پیدا کرد. بنابراین کسانی که در گذشته مسبب این امر بودند، باید پاسخگو باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در این مراسم بهره‌برداری از مجموعه مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی را از خواسته‌های به حق شهروندان خواند و عنوان کرد: خدا را شاکریم که بعد از سالها و به همت شهرداری، سازمانهای تابعه و اعضای شورای اسلامی شهر رشت شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

یاسر محجوب از شهردار رشت به جهت حمایتها و تزریق منابع مالی برای تکمیل پروژه مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی تقدیر و تشکر کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code