به گفته سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان، ستاد تنظیم بازار کشاورزی اعلام کرده، انواع گوشت قرمز شب عید و ماه مبارک رمضان با قیمت مصوب و به‌صورت هوشمند، نامحدود و گسترده از امروز آغاز می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش فارس، وزارت جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرده که بر اساس مصوبه ۲۰ بهمن‌ماه در کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی، نهاده دامی بهمن و اسفندماه یکجا تا پایان سال در سامانه بازارگاه، تأمین و تخصیص داده شود.

وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرده که برای آرامش بازار و رفع دغدغه مردم و با توجه به این‌که ذخایر گوشت قرمز به‌اندازه کافی و به وفور وجود دارد، برای تنظیم بازار عرضه به‌صورت گسترده از طریق سامانه توزیع هوشمند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و توزیع در سطح شهر انجام شود.

در توزیع هوشمند به جهت حفظ کرامت مردم و ملاحظات کرونایی، تحویل کالا به‌صورت رایگان درب منزل انجام شود که این روش به سلامت جامعه و جلوگیری از ازدحام در سطح شهر در شرایط بحرانی شیوع کرونا کمک خواهد کرد؛ به همین خاطر محصولات عرضه‌شده در سامانه بازرگام به‌صورت فروش با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد.

به گفته صالح محمدی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان، طبق مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالاهای کشاورزی، از امروز گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلو ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هر کیلو ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه بازرگام عرضه خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرده که گوشت گوساله لاشه با قیمت هر کیلو یک‌صد هزار تومان، گوشت گوساله گرم بسته‌بندی تنظیم بازار درجه‌یک هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان، گوشت گوساله چرخ‌کرده تنظیم بازاری درجه‌یک هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان، گوشت گوساله بسته‌بندی هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان و گوشت گوسفند گرم لاشه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان اطمینان داده که با توجه به ذخایر بسیار زیاد و مطمئن گوشت، مردم نگرانی برای تأمین گوشت نداشته باشند و عرضه گسترده گوشت به‌صورت نامحدود از امروز آغاز و تا شب عید و ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

نکته قابل‌توجه در توزیع هوشمند کالاهای اساسی مردم، نظارت و پایش بازار به‌صورت جدی و مستمر است.

ایجاد صف های طولانی و ایجاد تجمع و گسترش شیوع ویروس کرونا، احتکار و توزیع خارج از شبکه گوشت قرمز نیز از مهمترین دغدغه هایی است که مردم در گفت و گو با خبرنگار فارس از آن سخن گفته و خواستار توجه بیش از پیش متولیان امر در رابطه با آن هستند.

به گفته سرپرست  سازمان جهاد کشاورزی گیلان، ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی در مصوبه خود تأکید کرده با هرگونه گرانی ساختگی، احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی که باعث اختلال در سفره مردم و ایجاد نگرانی در کشور شود، به‌شدت توسط تعزیرات و تیم‌های بازرسی برخورد و تیم‌های گشت و بازرسی بازار فعال باشند.

لازم است مردم نیز در رصد بازار، مدیریت مصرف و مقابله با اخباری که باعث تشویش در جامعه می‌شود با ستاد تنظیم بازار همکاری و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند. ستاد تنظیم بازار تأکید کرده که تعزیرات حکومتی آماده برخورد با هرگونه تخلف، احتکار و گران‌فروشی خواهد بود.