مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها در نیم‌سال دوم موظف به از سرگیری آموزش حضوری هستند.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - محمدرضا آهنچیان گفت: دانشگاه‌ها از نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ موظف به از سرگیری آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در تمام مقاطع تحصیلی هستند.

به گفته مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، برنامه عملیاتی و اجرایی توسط دانشگاه‌ها باید تنظیم شود و اولویت بندی در بازگشایی دانشگاه‌ها با دانشجویانی است که تحصیلات تکمیلی هستند و سپس دانشجویانی که دروس عملی دارند.

آموزش دانشگاه ها باید ترکیبی از آموزش‌های حضوری و مجازی باشد؛ نباید دانشجویی برای حضور در دانشگاه محدود و یا دارای مشکل اسکان شود.

او گفت: اگر دانشگاه‌ها نتوانند ۱۰۰ درصد ظرفیت خود را به خصوص برای دانشجویانی که به دلیل موضوع اسکان مشکل دارند، پوشش دهند؛ تاکید شده است که با کمک استانداری  در هر استانی که شورا‌های آموزش عالی فعال هستند، از ظرفیت استان‌ها برای دانشگاه‌ها کمک بگیرند.

مصوبه‌ای از وزارت کشور ابلاغ شده است که بر اساس شیوه نامه‌های وزارت بهداشت، تمام جامعه دانشگاهی موظف به انجام واکسیناسیون هستند و هر دانشجویی باید کارت واکسن خود را به دانشگاه نشان دهد و تایید بگیرد.