به گفته دبیر ستاد مردمی یادواره ۴۵ شهید شهرستان رشت،در خلال مراسم یادواره شهدای شهرستان رشت در نبرد عاشورایی کربلای پنج، کتابی که یک مستند روایی از خاطرات و دست نوشته‌های دانشجوی شهید سید محمد اسحاقی است نیز رونمایی خواهد شد.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ حمید رمزی، دبیر ستاد مردمی یادواره ۴۵ شهید شهرستان رشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش مؤثر گیلانی‌ها در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: گیلان یکی از پر افتخارترین استان‌های کشور در دوران دفاع مقدس بوده و وجود هشت هزار شهید گیلانی در آن دوران گواه بر همین امر است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان رشت در عملیات کربلای پنج گفت: یادواره شهدای شهرستان رشت در نبرد عاشورایی کربلای پنج در روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۸ در صحن گلزار شهدای شهرستان رشت برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی یادواره ۴۵ شهید شهرستان رشت با تأکید بر نقش یادواره شهدا در افزایش امیدافزایی در جامعه تصریح کرد: در این مراسم که با حضور خانواده‌های شهدای این عملیات، هم‌رزمان شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود سردار محمد احمدیان از راویان برجسته کشوری به سخرانی خواهد پرداخت.

رمزی با اشاره به دیگر برنامه‌های یادواره شهدای شهرستان رشت در عملیات کربلای پنج بیان کرد: اجرای سرود توسط گروه سرود بین‌المللی منادیان بصیرت، روایت مصور عملیات کربلای پنج و رونمایی از کتاب دیدبان تاریخ از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

وی یکی از شهدای گرانقدر در عملیات کربلای پنج را شهید سید محمد اسحاقی دانست و افزود: در خلال این مراسم کتابی که یک مستند روایی از خاطرات و دست نوشته‌های دانشجوی شهید سید محمد اسحاقی است نیز رونمایی خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی یادواره ۴۵ شهید شهرستان رشت با بیان اینکه این کتاب در ایام سی و پنچمین سالروز شهادت آن شهید که از شهدای عملیات کربلای ۵ است رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: سنت برگزاری یادواره شهدای کربلای پنج رشت با همت شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا در سال‌های پایانی دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ رنگ و بویی زهرایی گرفت و این جوان مؤمن انقلابی که امروز خود به خیل عظیم شهدا پیوسته است در آن سال‌ها علمدار برگزاری این مراسم بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code