مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه توده‌هوای سرد و بارشی از فردا تدریجاً از استان خارج می‌شود، گفت: آخر هفته سامانه بارشی و سرد جدیدی وارد استان خواهد شد.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوای گیلان، اظهار کرد: طی امروز دوشنبه و امشب، فعالیت سامانه بارشی و سرد با شدت و ضعف در استان تداوم داشته و به‌تناوب شاهد بارش برف، بارش مخلوط برف و باران و در بعضی مناطق بارش باران خواهیم بود.

وی با بیان یانکه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و دامنه‌ها، بارش نسبتاً شدید برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: در دامنه‌ها و مناطق جلگه‌ای مستعد هم‌جوار با دامنه‌ها به‌ویژه در جلگه مرکزی و شرقی به‌تناوب بارش برف و گاهی مخلوط برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی گیلان برای سواحل استان نیز غالباً بارش باران و گاهی بارش مخلوط باران و برف همراه با وزش باد ( گاهی شدید) پیش‌بینی کرد.

دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان برای روز سه‌شنبه، خاطرنشان کرد: اوایل صبح سه‌شنبه بارش پراکنده برف در مناطق شرقی استان مورد انتظار است و این سامانه به‌تدریج خارج می‌شود و کاهش ابر مورد انتظار است.

وی افزود: به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در سواحل، دریا نیز طی دوشنبه تا صبح سه‌شنبه، مواج و طوفانی است و برای کلیه فعالیت‌های دریانوردی و صیادی نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان یانکه روز سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به شرایط پایدار جو، شرایط برای یخبندان گسترده و سراسری در استان مهیا است، تصریح کرد: بنابراین لغزندگی جاده‌ها، محورهای مواصلاتی کوهستانی و معابر و همچنین احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه به‌تدریج در طی روز در ارتفاعات وزش باد جنوبی گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: یک سامانه بارشی جدید مجدداً برای اواخر وقت چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری به منطقه نفوذ خواهد کرد می‌تواند بارش باران و برف به همراه داشته باشد.