مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: طرح اقدام ملی مسکن با ۲۸ هزار واحد در ۵۴ شهر استان گیلان اجرا می شود.

گیل خبر/ به گزارش مهر، ماکان پدرام عصر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان گیلان به تعهد اداره کل راه و شهرسازی در زمینه ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی اشاره و اظهار کرد: سهمیه این اداره کل ۲۸ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی در ۵۴ شهر ساخته می‌شود، افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار گیلانی در این طرح ثبت نام کرده‌اند و سایر شهروندانی که تمایل دارند در این طرح ثبت نام کنند تا ۱۵ آذر ماه فرصت دارند.(لینک ثبت نام:https://saman.mrud.ir/)

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به مشکلاتی در زمینه تأمین زمین برای اجرای این طرح، گفت: این اداره کل تلاش می‌کند تا این مشکل را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کند.

وی همچنین به تعیین مشاور برای هشت هزار واحد مسکن در قابل طرح جهش تولید مسکن، تصریح کرد: در آینده نزدیک برای تعیین پیمانکاران فراخوان داده می‌شود.

پدرام با بیان اینکه برای در شش شهرستان برای اجرای طرح‌های مسکن سازی با مشکل زمین مواجه هستیم، ادامه داد: برای حل این مشکل با سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی و بنیاد مسکن رایزنی‌هایی انجام شده است.

معرفی ۱۸۴ هزار واحد مسکونی نیازمند مقام سازی و بهسازی

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: بعد از بررسی شرایط از این تعداد سه هزار و ۴۷۶ نفر واجد شرایط بودند.

حامد دائمی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بنیاد مسکن مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی است، گفت: در این زمینه ۱۸۴ هزار واحد مسکونی در استان گیلان نیازمند مقاوم سازی و بهسازی هستند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی سال‌های ۸۴ تا ۱۴۰۰ برای بهسازی و مقاوم سازی ۱۱۳ هزار واحد مسکونی در استان گیلان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code