رضا حقی؛
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۰۸:۴۱ چاپ

گیل خبر/ رضا حقی

ششم آبان، با معرفی استاندار بومی آقای دکتر اسدالله عباسی توسط وزیر کشور، دوره جدید مدیریت استان آغاز شد.

حالا بعد از اتمام یک ماهه از تصدی ایشان بر این مسند و اتمام دید و بازدیدها با مسئولین استان و شنیدن صحبت های مختلف، منتظر انتخاب مدیران کل ادارات و سازمان های مختلف هستیم. افراد شیفته خدمت به مردم و کشور، مشغول رایزنی با نمایندگان مجلس، وزرا و افراد ذی نفوذ سیاسی هستند تا هر کدام ریاست یک اداره یا سازمان را عهده دار شوند.

"شیفتگان خدمت نه تشنگان قدرت" ، برنامه های متنوعی دارند تا این پست‌ها را در اختیار بگیرند و در این میان نقش استاندار نیز می تواند تعیین کننده باشد.

آقای استاندار؛

از آنجا که بومی این استان هستید، به مشکلات استان آگاهی کامل دارید.

بخش کشاورزی با محصولات متنوعی مثل برنج، چای، مرکبات، نوغان، زیتون، فندق، کیوی و گل گاوزبان، چه برنامه هایی می تواند برای افزایش تولید و صادرات داشته باشد؟

بخش گردشگری با عدم داشتن زیرساخت‌های اولیه، چه راهکارهایی لازم دارد؟

بخش صنعت با انبوهی از کارخانه‌های تعطیل شده و نداشتن چشم انداز روشن برای آینده روبروست. صنعت برق با داشتن زیرساخت‌های ۴۰ سال گذشته و عدم سرمایه گذاری جدید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

بخش راه و ترابری با داشتن جاده‌های بی کیفیت در سطح کشور معروف شده است.

بخش بازرگانی با توجه به اینکه استان مرزی هستیم و با داشتن راه زمینی و دریایی برای صادرات محصولات تولیدی استان، با ضعف‌های شدیدی روبرو است.

بخش جذب سرمایه‌گذار فاقد برنامه مدون و اجرایی است.

بخش فرهنگ و هنر با داشتن نیروهای انسانی ماهر و متخصص فراوان فاقد زیرساخت‌های اولیه مثل آمفی تاتر، سالن کنسرت، سینما و گالری است.

آمار بیکاری بالا، آمار طلاق بالا، تولد پایین، سالمندی بالا، آمار بالای افراد تحت پوشش کمیته امداد، مسایل زیست محیطی فراوان، وجود کثیف‌ترین رودخانه‌های کشور در مرکز استان، مشکل دفن زباله، آمار بالای خودکشی و آسیب های اجتماعی در سطح استان، یک برنامه ریزی مدون اجرایی همراه با یک همدلی و عزم ملی می خواهد.

افراد "شیفته خدمت نه تشنه قدرت" برنامه های متنوعی برای رسیدن به این پست‌ها در ذهن دارند و آن‌ها را اجرا میکنند.

ولی معمولاً یک امر مهم مغفول می‌ماند آن هم جواب این سوال است که وقتی مدیر شدید چه برنامه ای دارید و چشم انداز کوتاه مدت و بلندمدت شما برای اداره مربوطه چیست؟

آقای استاندار؛

می توانید از مدیران مختلف جدیدی که تکیه بر این مسندها میرنند، بخواهید برنامه‌های آینده خود را با زمان‌بندی اجرایی به آگاهی مردم برسانند.

آقای استاندار؛

مردم وقتی ببینند مسئولی در برابر متجاوزان به حقوقشان، سینه سپر میکند احساس اقتدار میکنند.

مردم وقتی ببینند کسانی هستند که از منافع ملت، قدرتمندانه، با گذشت و با صرف کردن همه توان و نیروی خود دفاع میکنند احساس اقتدار میکنند.

یک ملت وقتی احساس ضعف میکند که ببیند مسئولانش یا نمی فهمند یا دیر می جنبند، یا خدای نکرده به اشاره انگشت دیگران می جنبند. اینجاست که یک ملت احساس بی پناهی و ضعف می کند.

آقای استاندار؛

پاراگراف بالا صحبت های مقام معظم رهبری، بیست سال پیش در سفر به گیلان هست. به قول آقای قرائتی این قسمت را زیادی گوش دهید.

شما هم می‌توانید برنامه‌هایتان را در جهت هماهنگی و هم‌افزایی برنامه‌های پیشنهادی مدیران تازه نفس به اطلاع عموم برسانید تا مردم معیار و وسیله‌ی سنجشی برای ارزیابی مدیران بعد از اتمام دوره مسئولیتشان بر ادارات و سازمان‌های مختلف داشته باشند.

آقای استاندار؛

آقای عباسی، حضرت عباسی یک بار هم شده برنامه‌های خود و مدیران استانی برای ۴ سال آینده را اعلام کنید. تا ما بدانیم بعد از چهار سال کجا ایستاده‌ایم و شما چه کرده اید.

دوران یک ماهه ماه عسل تمام شده و ما منتظر برنامه های شما و مدیران انتخابی می مانیم.