استاندار گیلان تاکید کرد؛
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۹:۵۷ چاپ

 استاندار گیلان، ایجاد اختلال در بازار با ورود کالاهای قاچاق را خیانت به مردم و تولیدکنندگان دانست و بر لزوم برخورد قاطع با عوامل ورود مواد فاسد و قاچاق به استان تاکید کرد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان، اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز یکی از معضلات کشورمان است که منجر به ایجاد اختلال در فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی و ورود زیان‌های جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان می‌شود.

وی حرکت منسجم دستگاه‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از قانون‌شکنی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بررسی امور و رسیدگی به پرونده‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به نامگذاری سال‌های اخیر به عناوین اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و با بیان اینکه معضلات کشور اقتصادمحور است، خاطرنشان کرد: حفظ اموال مردم در انبارها به عنوان امانت و تسریع در تعیین تکلیف آنها، یک وظیفه است.

عباسی، بر لزوم اجرای دقیق قانون توسط گمرک، اموال تملیکی، تعزیرات و محاکم قضایی نسبت به کالاهای قاچاق و نیز رسیدگی به کالاهای فاسدشدنی، مواد اولیه تولید و نیز اقلام اساسی مورد نیاز جامعه تاکید و اضافه کرد: با عوامل ورود مواد فاسد و قاچاق باید برخورد قانونی صورت گرفته و در جهت بازدارندگی عمومی، اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: اگر گزارشی مبنی بر تعلل دستگاه‌ها درخصوص کالاهای فاسدشدنی واصل شود، با دستگاه خاطی برخورد قانونی می‌شود.

استاندار گیلان، دستگاه‌ها را موظف به تهیه گزارش تطبیقی نسبت به جلسات گذشته کرد و با تاکید بر تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب و سوخت در استان، افزود: میزان تحقق شعار سال جزو شاخص‌های خدمت به مردم است.

وی ایجاد اختلال در بازار با ورود کالاهای قاچاق را یک خیانت به مردم و تولیدکنندگان دانست و گفت: تعلل در ورود کالاهای مورد نیاز به ویژه مواد اولیه تولید، منجر به رکود واحدهای تولیدی و مختل کردن زنجیره تولید و اشتغال می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم شفاف‌سازی از طریق توجه به سامانه جامع انبارداری و اجرای دستورالعمل ضوابط خرید و فروش کالاهای اساسی تاکید و اظهار کرد: افزایش تجهیزات و امکانات نظارتی در انبارها و گمرک مورد انتظار است.