تراژدی روی دور تکرار؛
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۱:۵۷ چاپ

گیل خبر/ مطهره احمدی: در چند روز گذشته در میان اخبار تلخ هر روزه، دو خبر بود که همچون باقی اخبار نتوانستم از آن عبور کنم.

"مرگ کارتن‌خوابی بر اثر سرمای شدید در لاهیجان!" و "مرگ کارتن‌خوابی در زیرزمین متروکه اداره برق آستانه اشرفیه!".

مرگ افرادی که هرروزه از کنارشان عبور میکنیم نگاه منتظرشان را نمی‌بینیم و هیچ کس پناهی برای آنان ندارد؛ مرگ انسان‌هایی تیپا خورده از زندگی که خبر مرگشان نیز بیش از پنج خط نمی شود و حالا شاید قلم من برای چند لحظه صدایشان باشد.

بارها به این فکر کردم، در آخرین ثانیه ها که نفس سرد مرگ بر گونه اش نشست و جانش را می گرفت به چه فکر کرده است؟

مسئولین گیلان که همواره شاهد انواع کارهای خیر در صفحات اینستاگرامی از آنان هستیم و در مقابل دوربین‌ها در حال خدمت‌رسانی به نیازمندان هستند، به چند دوربین نیازمندند که گرمخانه‌ای تهیه کنند تا انسانی بر اثر سرما نمیرد؟!

با توجه به این که گیلان طی سالیان گذشته زمستان‌های سخت و سردی داشته است, حداقل کار مسئولین مربوطه تهیه گرمخانه برای بی‌پناهان است. در استانی که مسئولین خیّری دارد(!) چطور میشود که یک انسان از سرما به کام مرگ برود؟!

با توجه به اخبار منتشر شده نیز خانواده‌ای در لاهیجان آمادگی خود را برای ساخت گرمخانه اعلام کرده‌‎اند اما به دلیل اوقافی بودن زمینی که شهرداری در اختیارشان قرار داده است, ساخت گرمخانه به تعویق افتاده است.

در پایان باید گفت آقای مسئول! زمستان نزدیک است؛ ما گیلانیان نمیخواهیم دیگر خبری از مرگ یک انسان بر اثر سرما بخوانیم!

گفتنی است گیل‌خبر آمادگی خود را برای تهیه گزارش و تصویربرداری از اقدام عاجل مسئولین در راستای ساخت گرمخانه‌ اعلام میکند.