وزیر کشور درباره افزایش اختیارات استانداران گفت: شوراهای برنامه ریزی استان‌ها محور اصلی برنامه ریزی می‌شوند و با اختیارات بیشتری می‌توانند نسبت به جذب منابع و هزینه آنها تصمیم گیری کنند.

گیل خبر/ به نقل از فارس، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه دوشنبه (اول آذرماه۱۴۰۰) در حاشیه نشست با استانداران کشور که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت:  نشست خوبی را با استانداران و رئیس سازمان برنامه بودجه داشتیم و موضوع اصلی آن تغییر و تحولات در بودجه ۱۴۰۱ بود که مبنای آن نگاه جدیدی در برنامه ریزی ها در استانهاست و استان‌ها اختیارات بهتری پیدا می‌کنند و شوراهای برنامه ریزی استان‌ها محور اصلی برنامه ریزی می شوند و با اختیارات بیشتری می توانند نسبت به جذب منابع و هزینه آنها تصمیم گیری کنند.

وی افزود: پروژه ها عمدتا در استان‌ها تعریف می شود و اگر لازم بود در سطح استان ها برنامه‌های آمایش اصلاح میشود و اساس برنامه ریزی در استان شکل خواهد گرفت و منابع عمدتا در استان تعریف و هزینه می شود.

وی افزود: بناست صندوق های توسعه و پیشرفت استانی پیش بینی و منابعی در آن ایجاد شود که بخشی از آن از منابع دولتی و ملی هست و بخشی نیز ناشی از فروش اموال در استان‌ها است و طبیعتا اختیارات اضافه تری به استان‌ها داده می شود و با تمرکز زدایی، حرکت خوب و سریعی را در استانها شاهد خواهیم بود.