رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی در نوع هزینه کردها در کشور بد عمل می کنیم، گفت: کمبود پول و امکانات نداریم و با احتساب مجموع تمام سوخت های فسیلی و تبدیل آن به بشکه نفت، روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه نفت مصرف داخلی داریم، شما به سایر کشورها نگاه کنید؛ چه کشوری اینگونه مصرف می کند؟ از سوی دیگر برای تامین ۵ میلیارد دلار با مشکل مواجه می شویم! مقصر بروز اینگونه مشکلات من و امثال من هستیم که در تصمیم گیری ها و حکمرانی ها آگاهانه و شجاعانه برای کشور و به نفع مردم تصمیم نمی گیریم.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی در نوع هزینه کردها در کشور بد عمل می کنیم، گفت: کمبود پول و امکانات نداریم و با احتساب مجموع تمام سوخت های فسیلی و تبدیل آن به بشکه نفت، روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه نفت مصرف داخلی داریم، شما به سایر کشورها نگاه کنید؛ چه کشوری اینگونه مصرف می کند؟ از سوی دیگر برای تامین ۵ میلیارد دلار با مشکل مواجه می شویم! مقصر بروز اینگونه مشکلات من و امثال من هستیم که در تصمیم گیری ها و حکمرانی ها آگاهانه و شجاعانه برای کشور و به نفع مردم تصمیم نمی گیریم.

وی با اشاره به اینکه مطمئن باشید به سهم خود این موضوعات را فراموش نمی کنم و تا پای جان، آبرو و اعتبار می ایستم تا به نقطه مطلوب برسیم، اظهار کرد: مجلس انقلابی در این مسیر باید گام بردارد و تصمیم گیری کند تا نشان دهد باورهای اسلام، امام و انقلاب اسلامی را دنبال می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه ما این است که با مدیریت صحیح به افراد فقیر اضافه نکنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه مردمی کردن رفعِ فقر و تبعیض از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: اینگونه اقدامات هر چه مردمی تر شوند، کم هزینه و پراثرتر می شوند، لذا باید مردم را درگیر اینگونه کارها کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به تمامی آسیب های اجتماعی و لایه های زیرین آن شناخت و با احتساب آنها بر مردمی سازی تاکید دارم تصریح کرد: هیچ سرمایه ای در هیچ جامعه ای مهمتر از اعتماد نیست و سازمان ها، دولت ها و حاکمیت هایی می توانند موفق باشند که مهمترین سرمایه اجتماعی آنها اعتماد مردم باشد و این سرمایه را افزایش داده و حفظ کنند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های جدی ما کاهش سطح اعتماد مردم است، اظهارکرد: این چالش با روحیه مردم مداری و مردمی سازی احیا می شود.

قالیباف در پایان با تاکید بر اینکه موضوعات محرومیت زدایی، فقرزدایی و ایجاد اشتغال برای مناطق و افراد محروم اولویت ما در مجلس است و لحظه ای از آن درنگ نمی کنیم، عنوان کرد: برای برنامه هفتم توسعه پیشنهادات خود را ارائه کنید تا برنامه مدون و عملیاتی که بتواند خانواده کمیته امداد را کوچکتر کند، تهیه شود.