رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هنوز بیش از ۲۳۴ هزار نفر از گیلانیان واکسن نزده‌اند، گفت: همه مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی استان برای پوشش حداکثری واکسیناسیون فعال شوند.

گیل خبر/ به گزارش فارس، ارسلان سالاری صبح امروز در نشست اجرای صحیح‌تر واکسناسیون کرونا گیلان در جمع مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان، اظهار کرد: ۱۳ شهرستان استان در وضعیت زرد، سه شهرستان در وضعیت آبی و شهرستان رودبار در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان، گفت: ۸۹ درصد جمعیت استان نوبت اول و ۷۱ درصد نیز هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت واکسن نزده استان بیان کرد: بیش از ۲۳۴ هزار نفر هنوز در گیلان به هر دلیلی واکسن نزده‌اند.

سالاری با بیان اینکه مراکز تجمیعی در شهرستان‌ها باید کاهش و جمعیت متقاضی واکسن به سمت خانه‌های بهداشت گسیل شوند، تصریح کرد: واکسن مورد نیاز مراکز جامع سلامت شهری و روستایی باید به اندازه کافی فراهم و جهت جبران کمبود نیرو نیز از ظرفیت دانشجویان و داوطلبان در این بخش‌ها استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت ثبت اطلاعات دریافت کنندگان واکسن، یکپارچه سازی اطلاعات آنها در سامانه‌ها و نیز کاهش مغایرت‌‌ واکسن‌های تزریقی با ثبت نشده نیز تأکید کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code