سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: کرونا همچنان در کمین گیلان است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان، از بستری شدن ۴۵ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی  روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یوی بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و ۵۸ بیمار حال وخیم دارند، تصریح کرد: کرونا همچنان در کمین گیلان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به آبی بودن سه شهرستان املش، سیاهکل و شفت در گیلان، افزود: بقیه شهرهای استان وضعیت زرد کرونایی دارند و یک شهرستان نارنجی است.

مهرابیان، از شهروندان خواست همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را تا محو کامل این بیماری در استان ادامه دهند و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون نیز یکی از مهمترین راه‌های مقابله با کرونا است و مردم گیلان برای مقابله با کرونا باید این امر را جدی بگیرند.

وی با اشاره به واکسیناسیون یک میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۳۲ نفری جمعیت هدف گیلان در نوبت اول، اضافه کرد: یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۰۱ نفر هم در گیلان دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان از واکسیناسیون صد درصدی دانش آموزان گیلانی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸۷ هزار و ۶۳۲ نفر از دانش آموزان گیلانی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند؛ همچنین ۱۱۹ هزار و ۶۸۰ نفر از دانش آموزان گیلانی معادل ۶۶ درصد واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.