مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد گرم از عصر امروز در این استان، گفت: شهروندان از روشن کردن آتش خودداری کنند.

گیل خبر/ به نقل از مهر ؛ محمد دادرس با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، گفت: بررسی این الگوها نشان دهنده تقویت جریانات جنوبی در منطقه است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده شرایط از عصر امروز برای وزش باد گرم با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت در استان گیلان فراهم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به فعالیت این سامانه تا عصر فردا در استان، گفت: از عصر فردا با ورود سامانه بارشی شاهد دور جدید بارش‌ها در استان گیلان خواهیم بود.

دادرس با بیان اینکه برای امروز و فردا شاهد افزایش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به وزش باد احتمال بروز خسارت به سازه‌های سست وجود دارد که باید تمهیدات لازم در این زمینه پیش بینی شود.

وی از شهروندان خواست از استقرار زیر سازه‌های سست و همچنین روشن کردن آتش در طبیعت و جنگل جدا خودداری کنند، ادامه داد: دریا نیز برای امروز عصر با افزایش ارتفاع موج برای انجام فعالیت‌ها به ویژه صید و صیادی نامناسب است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای روزهای هفته جاری نیز برای استان بارش باران پیش بینی شده است، اضافه کرد: دمای هوا نیز کاهش محسوس خواهد داشت و در ارتفاعات نیز بارش‌ها به صورت برف پیش بینی شده است.