نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: «مسعود فیاضی» به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی شد.

گیل خبر/ به نقل از فارس، احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از معرفی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر داد. 

وی در این باره اظهار داشت: پس از برگزاری جلسه رای اعتماد وزرای دولت سیزدهم و عدم توفیق باغگلی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش نهایتاً، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مسعود فیاضی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: قرار است برنامه های پیشنهادی و سوابق کاری و تحصیلی وی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار گیرد. 

نادری عنوان کرد: همچنین کمیسیون آموزش بنا دارد پس از بررسی سوابق و برنامه‌های وی و برگزاری جلسه با این گزینه پیشنهادی، گزارش خود را در صحن مجلس قرائت کند. 

مسعود فیاضی متولد بهمن ماه ۱۳۵۴ در تهران است. تحصیلات خود را در شهر تهران آغاز کرده و در سال ۱۳۷۳ وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته عمران شده است.

وی هفت سال معلم و مدیر امور پرورشی و فرهنگی در مدارس متوسطه دوم بوده است. فیاضی از سال دوم دانشگاه، دروس حوزوی را نیز آغاز کرد و ۹ سال دوره سطح و ۱۵ سال دوره خارج فقه را طی کرده است. در سال ۱۳۹۶ از طریق کمیسیون نخبگان بدون ‌مدرک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پس از قبولی در آزمون جامع و دفاع از رساله دکتری با نمره عالی، با درجه استادیاری و در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حوزه روش‌شناسی و منطق فهم دین شده است. او اکنون در دانشگاه و حوزه تدریس می‌کند.

وی تدریس در دوره دبیرستان (متوسطه دوم) به مدت چهار سال، مدیر امور پرورشی و فرهنگی مجمتع آموزشی تهران (پیش از دبستان تا انتهای متوسطه دوم) (سه سال) و مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را در سوابق کاری خود دارد. 

تشکیل و اداره شورای راهبری فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، استقرار نظام مسائل آموزش و پرورش در فضای مجازی، ساماندهی به کتاب‌ها و رسانه‌های کمک آموزشی و طراحی نحوه مشارکت بخش غیردولتی در تأمین نیازمندی‌های آموزشی مدارس، تهیه نسخه الکترونیکی ۸۰ کتاب درسی با فرمت Epub۳ و طراحی پلت‌فرم رشد به مثابه زیست‌بوم آموزش مجازی دانش‌آموزان از اهم فعالیت های وی عنوان شده است.