معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته است، گفت: تنها دریافت واکسن تضمین کننده مبتلا نشدن به کرونا نیست، بلکه رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی می تواند منجر به ابتلای کمتر و ضعیف تر شود.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: دکتر آبتین حیدرزاده، با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: اگرچه طی هفته های اخیر ابتلا به کووید۱۹ در استان کاهش یافته بود، اما از ۱۶ مهر روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته و این هشداری برای رعایت دقیق تر پروتکل های بهداشتی توسط مردم و انجام اقدامات ضروری برای کنترل بیماری است.

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز کووید باید نسبت به گذشته بیشتر و دقیق تر شود، گفت: باید رصد بیماران مبتلا به کووید پس از ترخیص از بیمارستان را افزایش داده و مراکز کووید در سطح استان فعالیت موثرتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آمادگی برای مقابله با بروز احتمالی موج جدید را ضروری دانست و افزود: با وجود اینکه فرایند واکسیناسیون نسبت به ماه های اخیر افزایش یافته، اما باید این مهم را مدنظر قرار داد که تنها دریافت واکسن تضمین کننده مبتلا نشدن به کرونا نیست، بلکه رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی می تواند منجر به ابتلای کمتر و ضعیف تر شود.

حیدرزاده اضافه کرد: تاکنون ۳۱ درصد جمعیت استان گیلان تحت پوشش دو دوز واکسن کرونا قرار گرفته اند، در حالی که پوشش واکسیناسیون کامل کشور ۲۷ درصد است.

وی از مردم خواست واکسیناسیون، پرهیز از سفرهای غیر ضرور و اجتناب از دورهمی‌های آخر هفته را جدی بگیرید و خاطرنشان کرد: اخیرا واکسن پاستوکووک در کنار سینوفارم برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال مورد استفاه قرار می گیرد و لذا والدین نگران عوارض این واکسن نباشند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه واکسن پاستوکووک به شیوه واکسن هپاتیت که سال های سال به کودکان و نوجوانان تزریق می شود تهیه شده است، گفت: این واکسن نه بیماری را منتقل می کند و نه خطری برای کودکان و نوجوانان دارد، بلکه می تواند ایمنی زایی خوبی داشته باشد.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: با بستری ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته ، تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۳۵۳ نفر رسیده که ۶۲ نفر آن‌ها بدحال اند.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به بستری ۸ بیمار جدید در بخش ICU در این مدت ، افزود: هم اکنون ۵۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code