مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات گیلان صبح امروز از تصفیه خانه بزرگ آب استان در منطقه سنگر بازدید کردند.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در این بازدید با اشاره به نقش مهم تصفیه خانه آب گیلان در تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان گفت: هم اکنون این تصفیه خانه آب آشامیدنی 14 شهر و 198 روستای گیلان را تامین می کند.

وی تصریح کرد: 4 هزار و 600 لیتر بر ثانیه از آب تولید شده در این تصفیه خانه از محل سد آیت الله بهجت (ره) در حال تامین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در خصوص قرارداد ساخت، بهره برداری و نگهداری از این تصفیه خانه در قالب قرارداد BOT ؛ مبلغ ابتدایی این قرارداد را 168 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با توجه به فهرست بهای سال 99 ارزش این تصفیه خانه 1485 میلیارد تومان است.

حسینی با تاکید بر رفع مشکلات و تنش هایی که در حوزه آب شرب برخی از شهرها و روستاها وجود دارد، گفت: در شهر رشت 2 هزار و 200 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع در مدار بهره برداری است که 27 کیلومتر از این خطوط نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

علیرضا نوروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز در این بازدید با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیّران جهت اجرای پروژه های آبرسانی؛ خواستار تشکیل کمیته تامین منابع مالی در استان شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code