فرماندار رشت در جلسه شورای اداری؛
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۶:۴۱ چاپ
photo 2021 10 14 17 24 13

فرماندار شهرستان رشت از اجرای رزمایش خود حفاظتی در ادارات شهرستان خبرداد و گفت: این رزمایش با هدف تقویت امنیت عصر روز ۲۹ مهر در سطح ادارات شهرستان اجرایی می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، علی فتح‌اللهی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد، اظهار کرد: اگر در تمام اتفاقات حضور مردم را پررنگ ببینیم، اثرات آن بسیار قابل توجه خواهد بود؛ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، انتخابات و مناسبت‌های دیگر که همه مردم مشارکت داشتند منجربه نتایج ماندگاری شد که یاس دشمنان را رقم زد.

فرماندار رشت افزود: اگر بستر مناسبی را برای حضور مردم فراهم کنیم، زودتر به نتیجه می‌رسیم؛ همجنین اگر مقوله امنیت را نیز مردمی کنیم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

فرماندار رشت با اشاره به نقش مهم مردم در برقراری امنیت اجتماعی و کاهش هزینه اجرای پروژه ها، گفت: دستگاه ها باید زمینه مشارکت های مردمی در همه امور را فراهم کنند.

وی ادامه داد: باید راهکار مشارکت مردم را در تمامی ابعاد، خصوصا امنیت بالا ببریم زیرا با تقویت امنیت، سلامت و بهداشت هم محقق می‌شود.

فتح‌اللهی از اجرای رزمایش خود حفاظتی در ادارات شهرستان خبرداد و گفت: این رزمایش با هدف تقویت امنیت عصر روز ۲۹ مهر در سطح ادارات شهرستان اجرایی می‌شود که در این راستا باید ساز و کارهای لازم را پیش بینی کرد تا آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی در بحث رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، لذا باید حسن امنیت در ادارات تقویت شود. مدیران باید در  صحنه و ادارات حضور داشته باشند.

در ادامه سرهنگ سید اکبر قاسمی، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: امروزه نگاه دشمنان نظام تغییر رویه داده و در کنار تحریم‌های ظالمانه دنبال فضاسازی هستند تا زیرساخت‌های نظام که ستون نسلی نظام و انقلاب است را تخریب کنند.

وی افزود: شورای امنیت ملی کشور طرح حفاظت از دستگاه‌های اجرایی را مصوب کرده است، براساس این مصوبه تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف به طرح خودمراقبتی و خود حفاظتی هستند.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: انتظار داریم همه روسای ادارات نسبت به طرح خودمراقبتی و خودحفاظتی دستگاه‌شان اقدام کنند؛ ۲۹ و ۳۰ مهر رزمایش مشترک ناجا و سپاه در رشت و ۵ شهر گیلان برگزار می‌شود، لذا میطلبد دستگاه‌ها مباحث امنیتی و دوربین‌های مداربسته ادارات را برای این رزمایش تقویت و مجهز کنند.

در ادامه سرهنگ حافظی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت اظهار کرد: از بعد جرائم امنیتی در شهرستان مشکلی نداریم؛ آنچه که دغدغه است با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی، بحث نزاع و درگیری است که هشدار خوبی نیست براین اساس ادارات باید در نحوه پاسخگویی  به مراجعین دقت و همچنین ارکان خودحفاظتی را تقویت کنند.

عکس: پویان قوامی