سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابزار نگرانی از احتمال ورود به موج ششم کرونا، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰۳ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی گیلان پذیرش شدند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، فردین مهرابیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان بستری هستند، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۳ جدید پذیرش شدند.

مهرابیان با بیان اینکه افزایش بستری‌های روزانه نگران کننده بوده و زنگ‌های خطر را به صدا در آورده است، افزود: رعایت شیوه نامه‌ها در کنار واکسیناسیون می‌تواند از ابتلاء و بسترهای و فوتی‌های ناشی از کرونا کم کند.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون به تنها ایمنی ایجاد نخواهد کرد، گفت: عادی انگاری‌ها و مسافرت‌های غیر ضرور سبب می‌شود تا با موج‌های بعدی کرونا مواجه شویم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند واکسیناسیون و پایگاه و مراکز فعال در این زمینه اشاره و اضافه کرد: واکسیناسیون شرط لازم برای کنترل کرونا است اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: ۳۲ درصد جمعیت نیز هر دُز را تزریق کرده‌اند.

مهرابیان با اشاره به واکسیناسیون ۷۴ درصد دانش آموزان در گیلان، تصریح کرد: روند واکسیناسیون در استان گیلان مطلوب بوده و تلاش می‌شود تا با ورود محموله‌های جدید این روند تسریع شود.

وی در ادامه تأکید کرد: بعد از واکسیناسیون هم شهروندان باید بهداشت فردی و شیوه نامه‌های را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.