استاندار گیلان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تزریق دُز سوم واکسن به کادر درمان آغاز می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا در گیلان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان‌های صومعه‌سرا، لاهیجان،  سیاهکل، شفت، ماسال، فومن، بندرانزلی و رضوانشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استاندار گیلان گفت: آمارهای کرونا در گیلان نشان می‌دهد که وضعیت نسبت به هفته گذشته بهتر است و امیدواریم تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و بیماران مثبت سرپایی همچنان کاهش یابد البته شهرستان املش در شرایط آبی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

زارع با اشاره به ضرورت تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری کرونا خاطرنشان کرد: خودداری از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی وضعیت بهتری را رقم می‌زند و لازم است که دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان رعایت شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر تسریع در روند واکسیناسیون دانشجویان و دانش‌آموزان برای زمینه‌سازی آموزش حضوری در مراکز آموزش عالی و مدارس گفت: امیدواریم تا پایان هفته با دریافت واکسن بیشتر روند تزریق دُز دوم نیز به‌روز شود.

وی رعایت شیوه‌های بهداشتی را مهم‌ترین عامل در کنترل مهار و کرونا دانست و افزود: با وجود اینکه روند واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه مردم باشد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تزریق دُز سوم واکسن به کادر درمان انجام خواهد شد.

استاندار گیلان ضمن گرامیداشت نهم مهرماه روز جهانی سالمندان گفت: گیلان سالمندترین استان کشور است و معتقدم سالمندان یک فرصت و ظرفیت هستند و در کنار بهره‌گیری از تجارب ارزنده آن‌ها، نهادهای مسئول باید بتوانند زمینه ارتقاء کیفیت زندگی، رفاه و آسایش این قشر را فراهم کنند.

زارع قشر سالمند را گنجینه‌های ارزشمند و گرانبهایی دانست و ابراز داشت: جمهوری اسلامی همواره افزایش ایمنی، حفظ سلامت، درمان و واکسیناسیون این گروه سنی در شرایط کرونا را در اولویت قرار داد و تاکنون 80 درصد جمعیت سالمند کشور از جمله گیلان تا امروز واکسینه شدند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: سالروز رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا (ع) را در پیش داریم لذا همه محبان خاندان عصمت و طهارت در مناسبت‌ها و این ایام در مراعات اصول بهداشتی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code