صیاد سهره‌های طلایی در مناطق شکار ممنوع رودبار دستگیر شد .

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ،سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: این صیاد متخلف که تخلفات زیادی از وی در منطقه شکار ممنوع جیرنده عمارلو گزارش شده بود توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار و کمک خوب همیاران محیط زیست این منطقه دستگیر شد.

علی فرهی ضمن تشکر از همیاران و سازمان مردم نهاد شهرستان که بسیار پرتوان فعالیت و همکاری میکنند گفت: این متخلف با گستراندن تورهای مخصوص اقدام به صید ، فروش و قاچاق پرنده سهره طلایی می نمود که با کمک خوب این همیاران و حضور به موقع ماموران یگان شهرستان رودبار شناسایی و دستگیر شد و تعداد ۲۰ قطعه سهره طلایی در همان محل به دامان طبیعت بازگشت.
وی در ادامه گفت: متخلف پس از دستگیری توسط مامورین محیط زیست این اداره به کلانتری منطقه عمارلو منتقل شده و با تشکیل پرونده بازداشت وبه مراجع قضایی شد.
علی فرهی گفت: سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه ، دم سیاه و سفید ، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می گراید که صدایی بسیار دلنشین دارد .
وی افزود: زیبایی رنگ و نغمه های خوش این پرنده باعث گشته تا این متخلفان با تعبیه تور و دام ، اقدام به صید و فروش آنها نمایند .