لزوم پاسخگویی محیط زیست گیلان ؛
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۱۳:۳۰ چاپ

گیل خبر/ مطهره احمدی: طی چند روزه گذشته بدن بی جان ۳ فک دریای کاسپین در سواحل گیلان توسط مردم پیدا شده است و ظاهرا بی مهری ها به محیط زیست گیلان تمامی ندارد.

تکرار این اتفاق تلخ و غم انگیز نشان دهنده این است که بظاهر این تلف شدن فک‌ها بی علت نبوده و بروز مشکلی درون دریا برای این حیوانات چنین تصاویر غم انگیز و تاسف باری را رقم زده است.

به گفته مدیر مرکز حفاظت فک خزری ؛ این جاندار در معرض خطر انقراض قرار دارد و آنقدر اوضاع وخیم شده است که مکان زادآوری آنها شرایط مناسبی ندارد بنابراین لازم است به این موضوع در برنامه حفاظت از فک خزری توجه و این برنامه زودتر تدوین و اجرا گردد.

آخرین آمار مربوط به تعداد این حیوان برای سال ۲۰۱۵ است که جمعیت فک خزری حدود ۷۰ هزار عدد تخمین زده شده بود و بیش  از ۹۵ درصد از جمعیت این گونه کاسته شده است و با توجه به شرایط اسفبار آلودگی دریای خزر متاسفانه این حیوان زیبا در حال انقراض است.

اما آنچه مهم است اینکه پس از گذشت چند روز از پیدا شدن لاشه این حیوانات بی آزار دریای خزر و بر خلاف انتظار افکار عمومی و دوست داران محیط زیست، تا بدین لحظه اداره کل محیط زیست گیلان هیچگونه پیگیری و توضیح رسمی در راستای علت مرگ اخیر سه قلاده فک خزری نداده است. گویی در گیلان هیچکس خود را پاسخگوی افکار عمومی در قبال هدر رفت منابع ارزشمند محیط زیست و دلایل آن نمی داند و شاید افکار عمومی و حامیان محیط زیست گیلان را لایق پاسخگویی برنمی شمارند!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code