اقدام عجیب شهرداری فومن؛
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۵:۱۸ چاپ
inshot ۲۰۲۱۰۹۱۸ ۱۵۲۳۳۲۳۳۸

گیل خبر/ سرویس استانی: طی اقدام عجیبی که بنظر می‌رسد توسط شهرداری شهر فومن انجام گرفته، مجسمه های با قدمت حدودی ۱۰۰ ساله که در پارک فومن قرار دارند در حال جمع آوری هستند!

پارک فومن طی این سال ها به دلیل حضور همین مجسمه ها یکی از مشهورترین تفرجگاه‌ها و مکان های دیدنی فومن بوده و بسیار مورد توجه گردشگران و همینطور خاطره ساز بسیاری از بومیان بوده است.

این مجسمه ها از جمله مجسمه چهار دختران، نمادی از تلاش زنان روستایی و کشاورز هستند که هر کدام در دستان خود چهار محصول و سوغات عمده فومن از جمله برنج، چای، کلوچه سنتی و توتون را به همراه دارند.

مجسمه‌هایی که نمایانگر سعی، کوشش و زحمت بی‌دریغ زنان و دختران روستاها و دهکده‌های فومن هستند و سرزندگی و تلاش را به نمایش می‌گذارند.

همچنین حضور مجسمه‌های کودکان با چهره‌هایی شاد و خندان که در محوطه‌ی پارک قرار دارد، نشاط مردم و بازی‌های محلی آن‌ها را به نمایش می گذارد.

ساخت این مجسمه ها توسط مرحوم استاد حاج اسماعیل ارژنگ از چهره های برجسته و ماندگار هنر مجسمه سازی در تاریخ معاصر ایران بوده است که برخی از آثار وی درخارج از کشور در موزه هایی چون لوور پاریس نگهداری می شود.

البته مدیران شهری فومن پیش از این نیز با رنگ آمیری عجیب این مجسمه ها از جذابیت اولیه آن ها کاسته بودند اما حالا با جمع آوری آن ها کارشان را به اتمام رساندند...

گفتنی است دلایل رسمی این جمع آوری تا کنون اعلام نشده و گیل خبر آماده انتشار پاسخ رسمی مسئولین در این خصوص می باشد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code