کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی خود اتهاماتی بی اساس را علیه ایران مطرح کردند.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست خود با طرح ادعا‌های بی اساس و دروغ در خصوص جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ، ایران را به اشغالگری در این جزایر متهم و این اقدام را محکوم کردند.

علاوه براین، شورای همکاری خلیج فارس در مطالبه‌ای زیاده خواهانه، خواستار مشارکت در مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای با ایران شدند.

در این بیانیه همچنین بدون توجه به جنایت‌ها و تجاوزات رژیم سعودی علیه ملت یمن، این سازمان بر حمایت خود از عربستان در جنگ علیه مردم بی دفاع یمن تأکید کرده و کشورهای عضو مدعی شدند با هدف برقراری امنیت، صلح و ثبات، از دولت مستعفی یمن که در ریاض مستقر است، حمایت می‌کنند.

این کشور‌ها در ارتباط با تحولات افغانستان هم اعلام کردند: از مردم افغانستان حمایت و بر لزوم تداوم ارسال کمک‌های انسانی و تشویق طرف‌های مختلف به توجه به منافع عمومی کشور تأکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیچ طرفی نباید در امور داخلی افغانستان دخالت کند و نباید از خاک این کشور برای تقویت تروریسم و قاچاق مواد مخدر استفاده شود.

این کشور‌ها همچنین از تلاش‌های دولت عراق برای مبارزه با تروریسم و تصمیم آن برای برگزاری انتخابات در پایان سال جاری تمجید و توصیه کردند در اجرای طرح همکاری مشترک با عراق تسریع شود.

در همین راستا، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در پایان این نشست گفت: عراق می‌تواند نقش بزرگی را در نزدیکسازی دیدگاه‌های بین ایران و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس ایفا کند.

فؤاد حسین همچنین افزود: به تفاهماتی در مورد پرونده واردات برق از کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس دست یافتیم.