اعتراض به قبوض برق؛
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۲۰:۴۸ چاپ

گیل خبر/ مطهره احمدی: این روزها پیام های زیادی برای گیل خبر ارسال میشود که خبر از افزایش عجیب و غریب قیمت برق های خانگی میدهد.

یکی از قبض های ارسالی مخاطبین نشان میدهد که در شهریور ماه ۱۳۹۹ قبض ۴۰۳٫۷۰۰ تومان برای برق خود پرداخته اند و حالا در شهریور ماه ۱۴۰۰ با قبض برق ۱٫۹۸۳٫۹۰۰ تومانی برای همان اشتراک روبه رو هستند!

با توجه به این موضوع که هیچگونه وسیله برقی جدیدی طی این بازه زمانی در این اشتراک اضافه نشده و تعداد اعضای خانواده نیز بدون هیچگونه افزایشی بوده است اما بظاهر ۱٫۵۸۰٫۲۰۰ تومان تفاوت قیمت در یک سال بوده و معلوم نیست که افزایش بها قبوض برق بر اساس کدام اطلاع رسانی و یا اگاه سازی مشترکین صورت گرفته است؟

پیگیری های تحریریه گیل خبر در راستای این موضوع نیز تنها از افزایش ۷ درصدی تعرفه برق در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ حکایت دارد و برخی از متولیان امر افزایش قیمت را ناشی از افزایش مصرف و افزایش پلکانی تعرفه بر مبنای میزان مصرف حتی تا ۲۵ در صد افزایش میدانند!

از یک سو مشکلات پیش آمده برای مردم از جمله سوختن و خسارت وسایل برقی و ضررهای مالی متعدد که بر اثر قطعی مکرر برق اتفاق افتاده و حالا هم این قبض های سر سام آور و از سوی دیگر قطعی های مکرر برق که شرکت توزیع برق در بهار و تابستان امسال و در اوج گرما به مردم هدیه داده است نگرانی های زیادی را برای بسیاری از مشترکین ایجاد کرده است.

در این بین انتظار می رود که شرکت توزیع برق گیلان پاسخ موجه و قابل قبولی برای مشترکینی داشته باشد که با دیدن این قبض ها متعجب و عصبانی اند و اینگونه احساس می کنند که فریادشان به جایی نمی رسد.

حالا سئوال در اینجاست که آیا مسئولین مربوطه با توجه به قطعی های مکرر برق توضیحی برای این قیمت های عجیب دارند و یا چون گذشته با شانه بالا انداختن، تقصیر را به گردن افزایش مصرف مشترکین می اندازند؟!