جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کسب رتبه نخست گیلان در اجرای طرح ممنوعیت تردد کرونایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون؛ در طرح ممنوعیت ترددهای کرونایی ۴۸۳ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو به علت عدم رعایت قوانین وضع شده برای کاهش ویروس کرونا در استان اعمال قانون شدند.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی گیلان ، سرهنگ "حسین حسن‌پور" با اشاره به اقدامات پلیس استان در اجرای طرح کنترل ترددها در محورهای مواصلاتی و همچنین برخورد با اصناف متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: استان گیلان در ارزیابی‌های صورت گرفته رتبه اول اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد کرونا و برخورد با ناقضان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کسب کرده است.

وی از استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه از ساعت۲۲ تا سه بامداد خبر داد و افزود: همکاری و مشارکت مردم در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش بسیار مهمی در کاهش زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا دارد.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در طرح ممنوعیت ترددهای کرونایی ۷۲ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودروی متخلف به علت عدم رعایت قوانین وضع شده با جریمه یک میلیون تومانی و ۱۷ هزار و ۸۱۴ دستگاه خودرو با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال قانون شدند، اظهار داشت: ۳۹۳ هزار و ۴۶۴ دستگاه نیز به علت عدم توجه به محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت۲۲ تا ۳ صبح با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در معابر شهری اعمال قانون شدند.

سرهنگ حسن‌پور ادامه داد: ماموران در طول این مدت با تذکر به ۷۲ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودروی متخلف از ورود ۵۳ هزار و ۲۶۳ دستگاه خودرو شخصی با پلاک غیربومی به گیلان ممانعت کردند.

وی با اشاره به قاطعیت پلیس در برخورد با رانندگان ناقض قانون ممنوعیت ورود به استان بیان داشت: نیروی انتظامی علاوه بر تامین امنیت و انتظام بخشی به بیمارستان‌ها و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان، با بکارگیری ۲۰ هزار و ۷۳۶ نفر در قالب اکیپ‌های انتظامی و ترافیکی، مسؤولیت نظارت بر ورود و خروج خودروها به استان گیلان را از ابتدای سال جاری تاکنون برعهده داشت.

پلمب ۲ هزار واحد صنفی متخلف

جانشین فرمانده انتظامی گیلان همچنین با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا و اعمال محدودیت های کرونایی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۱۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد صنفی در استان بازدید شد، افزود: ماموران به ۳۹ هزار و ۸۵۷ واحدتذکر شفاهی دادند ، ۲ هزار و ۸۳ واحد صنفی متخلف را پلمب و برای ۷۰ هزار و ۶۷۰ واحد صنفی متخلف که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند نیز اخطار پلمب صادر کردند.

سرهنگ حسن‌پور اظهار داشت: پلیس گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون؛ در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی، با نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی منطبق با شیوه‌نامه ‎های بهداشتی و انهدام باندهای احتکار و توزیع خارج از شبکه مایحتاج مردم، موفق به کشف ۶ هزار و ۸۲۲ عدد ماسک، ۱۳۳ هزار و ۷۰۰ عدد دستکش و ۲ هزار و ۶۶ عدد سایر اقلام پزشکی احتکاری شدند.

وی همچنین به اقدامات پلیس در متوقف کردن تورهای گردشگری ناامن و جلوگیری از تردد خودروهای آفرودی فاقد مجوز اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از تردد ۲۵۰ گروه گردشگری ناامن در قالب ۵۱۴ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس شامل هشت هزار و ۵۲۱ نفر در استان نیز جلوگیری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با قدر دانی از همکاری شهروندان با نیروی انتظامی از شهروندان خواست با رعایت قوانین و مقررات و عمل به توصیه های بهداشتی، یاریگر کادر درمان و پلیس باشند.