مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۰:۳۲ چاپ

گیل خبر/ حجت‌الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت کادر درمان در طول ایام کرونا یادآور روزهای دفاع مقدس بود، اظهار کرد: آنچه الان در کشور و در راستای مقابله با کرونا در حال رخ دادن است، دفاعی مقدس از بشریت محسوب می‌شود و در این بحران همه دستگاه‌ها با همدلی و انسجام و روحیه دینی وارد میدان شده‌اند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل قرارگاه معنویت و سلامت در سپاه پاسداران گفت: کمک به‌سلامت جامعه، کمک به بیماران در مراکز درمانی و ایجاد نشاط، تلاش برای کمک به خانواده‌های بیماران و متوفیان جهت روحیه دادن به آن‌ها و همچنین حفظ حرمت مؤمنان متوفی با انجام مراحل شرعی کفن‌ودفن از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این قرارگاه بوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اقدامات سپاه در دوران کرونا در دو بخش سخت‌افزاری و قرارگاه معنویت بوده است، تصریح کرد: در حوزه سخت‌افزاری فرماندهی سپاه اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام و قرارگاه معنویت و سلامت هم برنامه‌های خود را اجرایی کرده است.

محمدی با قدردانی از زحمات طلاب و گروه‌های جهادی در گیلان افزود: قبل از آغاز پیک پنجم یک گردهمایی برگزار کرده و در آن جلسه از طلاب جهادی تقدیر و آن‌ها در آمادگی کامل نگه‌داشته‌ایم.

وی با اشاره به جلسه خود با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص کنترل شیوع کرونا بیان کرد: در جلسه‌ای که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشتیم آمادگی طلاب و گروه‌های جهادی رسماً اعلام‌شده و اکنون برخی از گروه‌های جهادی در حال انجام کار هستند.

رئیس قرارگاه معنویت و سلامت سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به برگزاری قرارگاه معنویت در گیلان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته جلسات قرارگاه معنویت با جدیت در گیلان انجام و بر این اساس در استان گیلان چند جلسه برگزارشده است.

محمدی، یکی از اهداف قرارگاه معنویت را ایجاد امیدآفرینی در جامعه دانست و بیان کرد: در خصوص مقابله با کرونا و امیدآفرینی هشتک همه علیه کرونا و حب الحسین یجمعنا برگزار و در مجموع بیش از دو هزار و ۸۰۰ مورد نشر هشتک در این خصوص داشته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های استکبار جهانی در خصوص سوءاستفاده از ماه محرم و صفر تصریح کرد: فضائل ماه محرم بسیار به کنترل کرونا در کشور و افزایش روحیه معنوی کمک کرده و در همین راستا هیئت‌های مذهبی پایبندترین افراد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و با هماهنگی با رسانه‌ها تصاویر تمامی هیئت‌های مذهبی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند در فضای رسانه‌ای ۶۸ مورد منتشرشده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با یادآوری فداکاری‌های کادر درمان در طول ایام کرونا گفت: پرستاران و پزشکان در کادر درمان به‌مانند دوران دفاع مقدس در میدان نبرد با ویروس منحوس کرونا بوده و به پاس شنیدن درد و دل کادر درمان ۱۵ مورد بازدید در سطح استان صورت گرفته است.

محمدی یکی از نگرانی‌های خانواده‌های فوتی‌های کرونایی را چگونگی کفن‌ودفن دانست و افزود: به‌منظور تسریع در روند کفن‌ودفن فوتی‌های کرونایی ۶۳ طلاب بسیجی به آرامستان‌های استان به جهت انجام امور فرستاده‌شده‌اند که جای بسیار تشکر دارد.

به گفته مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در پیک پنجم ۱۱۴ رأس گوسفند ذبح و ۱۷۲ مورد اهدا خون توسط طلاب صورت گرفته و این روند در استان با جدیت در حال انجام است.

محمدی با ابرار تأسف از کمبود دستگاه اکسیژن در برخی از بیمارستان‌های گیلان تصریح کرد: طلاب گیلانی در تمامی بحران‌ها پای‌کار بوده و در این خصوص از خیرین دعوت به‌عمل‌آمده و چند دستگاه اکسیژن ساز تهیه‌شده است.

همچنین بنا بر اعلام رئیس قرارگاه معنویت و سلامت سپاه قدس گیلان، از ۱۹ نفر کادر درمان سپاه پاسداران و ۸۰ نفر از کادر درمان در دیگر بیمارستان‌های گیلان تقدیر شده است.