گیل خبر/ براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از روز دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مردادماه کشور تعطیل اعلام شد تا بار دیگر این نگرانی در میان گیلانیان ایجاد شود که آیا قرار است بازهم راه‌ها باز گذاشته شود تا این استان بار دیگر قربانی اصلی تعطیلات کرونایی نامیده شود؟

آقایان استاندار، پلیس راهور، علوم پزشکی و سایر مسئولان عالی استان! برای یک بارهم که شده هشدارهای رسانه‌ها و مردم و دلسوزان این استان را بشنوید و قاطعانه در مقابل هجوم گسترده مسافران بایستید و نگذارید گیلان قربانگاه کرونا در کشور شود.

اگر چندی پیش این هشدارها نادیده گرفته نمی‌شد و شاهد سیل سفرها به گیلان نمی‌بودیم، شاید امروز وضعیت کرونا به حدی نمی‌رسید که یک تخت خالی نیز در بیمارستان‌های استان یافت نشود.

سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرده است که ممنوعیت تردد از فردا ساعت ۱۲ ظهر اعمال می‌شود و این‌چنین به عده‌ای بی‌خرد چراغ سبز نشان داده که امشب و تا صبح فردا صبح سفر خود را آغاز کنند!

در تجربه تلخ تعطیلی 6 روزه تهران و البرز شاهد آن بودیم که علی‌رغم اعلام ساعت دقیق بسته شدن راه‌ها، مسدودسازی‌ای از سوی پایتخت رخ نداد و مسئولین استان نیز تنها مدعی شدند که مجوز بستن مسیرها را ندارند و صرفا به اعمال جریمه و دعوت به بازگشت پرداختند که آن هم در بسیاری از موارد صورت نگرفت، به طوری که بسیاری از مردم به خصوص پس از ساعت 12 شب، به راحتی وارد استان شدند.

آقایان مسئول! درخواست مردم گیلان مسدودسازی کامل و قاطع راه‌های ورودی استان است نه آن که صرفا با جریمه‌های 1 میلیونی راه درآمدی برای خزانه ایجاد شود!

درخواست مردم گیلان از دادستانی محترم آن است که با مسئولانی که آگاهانه با انفعال خود به ایجاد بحران فزاینده کرونا در گیلان کمک می‌کنند به شدت و با قاطعیت برخورد نمایند.