نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره ادله خود در مخالفت با استعفای زاکانی پرداخت.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مهرداد گودرزوند چگینی  نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس در مخالفت با استعفای زاکانی از نمایندگی مردم قم گفت: از بُعد شخصیتی به موضوع زاکانی ورود نمی‌کنم. من به استعفای وی از منظر قانونی می‌پردازم. اولین نکته اصل ۸۴ قانون اساسی است. مسئولیت نمایندگان در برابر تمام ملت ایران است و ما تعهد داده ایم در برابر تمام مردم مسئول باشیم و قسم یاد کردیم پاسدار حریم اسلام و نگهدار جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و مردم شریف باشیم. با این استعفا ۳ اصل مهم قانون اساسی زیر پا گذاشته می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم قم چه گناهی کرده اند که به زاکانی رای داده اند؟ اگر قرار است از جایگاهی که سطح بین المللی دارد به یک شهرداری کوچ شود چه اتفاقی می‌افتد؟ ما دیگر انتخابات میان دوره‌ای نداریم و مردم قم تا پایان دوره نمایندگی زاکانی را ندارند.

گودرزوند اظهار کرد: امروز با حضور و استعفا این محرومیت برای مردم قم ایجاد می‌شود. در متن استعفای زاکانی تفسیرهای مختلفی است، ولی تفسیر سخنان رهبری امکان پذیر نیست. رهبری تاکید کرده اند که نماینده نباید حرص و ولع پست و مقام داشته باشد.

وی افزود: چگونه می‌شود کسی نماینده مجلس داشته باشد ادعای انقلابی گری داشته باشد، اما سخنان رهبری را به نفع خود تعبیر کند. من انتظار دارم با توجه به جایگاه زاکانی در مجلس شورای اسلامی با این استعفا موافقت نشود تا ایشان در کنار مردم این شهر بمانند و خدمات بدهند.