نوجوان کاشانی، سومین قربانی خزر در آستارا

جسد نوجوان غرق شده در آب های خزر، مقابل دهانه رودخانه مرداب آستارا، از آب بیرون کشیده شد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: سیدسعید میرقربانی، سرپرست فرمانداری بندر مرزی آستارا, اظهار کرد: حدود ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز، دو نفر که پدر و پسر بودند، در قسمت عمیق منطقه پرخطر و ممنوعه شنا مقابل دهانه رودخانه مرداب، در جوار بازار بزرگ ساحلی گرفتار شدند.

وی با بیان اینکه از همان لحظات اولیه حادثه، تلاش ناجیان غریق و قایقرانان مستقر در منطقه برای نجات آنها آغاز شد، ادامه داد: ناجیان در همان لحظات نخست، موفق به نجات پدر و احیای او شدند.

وی افزود: پس از جستجوی خستگی ناپذیر گروهای نجات، حدود ساعت ۲۱ امشب، جسد نوجوان ۱۶ ساله کاشانی (علیرضا - غ)، را در مقابل دهانه همان رودخانه از آب بیرون کشیدند.

میرقربانی با بیان اینکه این افراد به دلیل عدم آشنایی به محل مذکور و فنون شنا دچار حادثه شدند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه نفر در آب های خزر در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا غرق شدند که همگی آنها در مناطق خطر آفرین و ممنوعه اقدام به شنا می‌کردند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا در شرایط فوق قرمز کرونایی قرار دارد و پارک ها، تفرجگاه ها و طرح های سلامت دریا تعطیل و ورود مسافر به این شهرستان ممنوع است، خطاب به هموطنان هشدار داد: در راستای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از هرگونه حادثه تلخ از اقدام به شنا در مناطق ممنوعه و خطر آفرین به شدت بپرهیزند و طرح‌های سلامت دریا را برای تفریح و آب تنی انتخاب کنند.