کابوس کرونا در گیلان؛       
۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۱۲:۵۴ چاپ

 گیل خبر/ پیک پنجم کرونا در گیلان باعث شده تا هرروز شاهد بستری تعداد زیادی از مردم در بیمارستان ها و مراکز درمانی و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در استان باشیم.

با بستری بیش از 262 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان، در مجموع 1274 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری‌اند.

همچنین در شبانه روز گذشته 13 بیمار کرونایی در استان فوت کرده و حال بیش از 180 بیمار نیز وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و تعدادی منتظر خالی شدن تخت‌های این بخش هستند.

روند صعودی کرونا در گیلان همچنان ادامه داشته و با تکمیل شدن تخت‌های بیمارستانی در سطح استان، با این روند بزودی شاهد فاجعه انسانی در گیلان خواهیم بود.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش استفاده مردم از ماسک به 35 درصد از یک سو، و عدم مدیریت صحیح و برخورد با متخلفان و جلوگیری از جولان مسافران از سویی دیگر، باعث رشد فزاینده ویروس کرونا در سطح استان شده است.

در حالی که هرروز شاهد بستری و فوت بیماران زیادی در سطح استان هستیم، اما با غفلت مسئولین عالی استان و عادی‌انگاری کرونا، شاهد باز بودن تالارهای عروسی، باشگاه‌های ورزشی و... هستیم تا هرروز بر تعداد مبتلایان کرونا افزوده شود.

قرمز شدن تمامی شهرستان‎های استان به غیر از املش، گواه عملکرد ضعیف و منفعلانه مدیریت کرونا در استان گیلان است به گونه‌ای که به جز ارائه آمار از مبتلایان و درخواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عملکردی از آنان دیده نمی‌شود.

سرعت لاک‌پشتی واکسیناسیون علیه کرونا در گیلان نیز صدای همگان را در آورده است، گویی که جان و سلامت مردم کمترین ارزش و اهمیت را برای مسئولین دارد.

غفلت و بی‌توجهی مسئولین در برخورد با تخلفات آشکار کرونا، زمینه‌ساز عادی انگاری کرونا در سطح استان شده و همین موضوع، خطرات ویروس کرونا را بیشتر کرده است به گونه‌ای که از 250 بیمار بستری در تیر ماه به هزار و 250 بستری رسیده‌ایم.

به نظر می‌رسد امید به عملکرد مدیران عالی استان در مدیریت کرونا، امیدی واهی بوده و مردم تنها خودشان باید مراقب سلامتی خود و عزیزانشان باشند تا از این روزهای سخت و تلخ به سلامت عبور کنیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code