چند نگرانی رایج درباره بیت کوین و پاسخ به آن ها

گیل خبر/ اگر فکر میکنید که برای خرید بیت کوین خیلی دیر شده است یا احساس میکنید چون بیت کوین فقط در اینترنت وجود دارد و ممکن است یه یک باره تمام ارزش خود را از دست بدهد، این مطلب برای شماست. در اینجا به چند پرسش، نگرانی و بدبینی‌های رایج در افراد تازه وارد که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند بررسی، و به آن‌ها جواب خواهیم داد.
برای یادگیری تریدینگ و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در  دوره‌های آموزش مالی در سایت آکادمی علی ربیعی  شرکت کنید.

چند نگرانی و بدبینی رایج نسبت به بیت کوین:

۱- بیت کوین مجازی است و نمی تواند دارای ارزش باشد
بخش اول این عبارت صحیح است. بیت کوین هیچ نمود ظاهری دارد و هیچ سازمان کنترل مرکزی ندارد پس بسیاری بر این عقیده هستند که بیت کوین فاقد ارزشمندی است. اگر پول کاغذی که دولت ها عرضه میکنند ارزشمند است به این دلیل است که همه‌ی ما در خصوص ارزشمندی آن اتفاق نظر داریم. در طول زمان انسان‌ها در توافقات دست جمعی پذیرفته اند که هر چیزی، از سنگ گرفته تا مهره‌های کوچک را میتوان به عنوان نمادی از قدرت خرید و ذخیره ارزش تلقی کرد. این توافق جمعی کلید کار سیستم‌های مبتنی بر ارز رایج ( فیات ) است. اما همین جریان نیز می‌تواند برای بیت کوین صادق باشد. شاید دو عامل کمیاب بودن و محدودیت عرضه فلزی مانند طلا را به عنوان یک ارزشمندی در نظر بگیریم که این دو ویژگی را در بیت کوین نیز میتوان پیدا کرد. بر خلاف پول کاغذی که دولت ها اختیار دارند در هر زمانی آن را چاپ کنند، در شبکه‌ی بیت کوین هیچ‌کس نمی‌تواند برای ایجاد کوین‌های بیشتر اقدام کند به این علت که محدودیت برای تعداد کل دارایی بیت کوین در پروتکل‌های زیر بنایی آن کد نویسی شده اند و تعداد کل بیت کوین‌هایی که می‌تواند وارد گردش شود ۲۱ میلیون واحد است.

            

۲- قانونی نبودن بیت کوین باعث نگرانی می‌شود.

ارزهای دیجیتال از کنترل دولت‌ها و سازمان‌ها خارج است و هیچ گونه قانون گذاری و انحصار مالیکتی در رابطه با آن وجود ندارد. در واقع دلیل موفقیت این ارزها نیز همین مسئله است که بدون اختلال و کنترل نهاد دیگری، با دقت به کار خود ادامه می دهند. به همین دلیل بعید است که دولتی بخواهد از سرمایه گذاری‌ دارایی ها در ارز دیجیتال حمایت کند بلکه اغلب دولت‌ها به دنبال کنترل و نفوذ بر این دارایی ها می‌باشند.
با این حال شرکت های معتبر مانند صرافی ارز دیجیتال کوین بیس ترجیح میدهند که شرکت خود را رسما ثبت کنند تا اینکه قانون را دور بزنند. ما هم پیشنهاد میکنیم به سراغ نام‌های معتبر و شناخته شده در صرافی‌های ارز دیجیتال بروید و از ثبت نام و خرید فروش در صرافی‌هایی که تخفیف‌های باورنکردنی ارائه میکنند، دوری کنید. در دنیای ارزهای دیجیتال عواقب و مسئولیت خرید و فروش و معاملات شما به پای خودتان است و این شاید دلیلی است که مردم را از سرمایه گذاری کردن در این بازار هراسان می‌کند. بهتر است با شرکت در دوره های رایگان و مقدماتی ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی و در مرحله ی پیشترفته نسبت به این بازار پرریسک و پردرآمد دانش و آگاهی لازم را به دست بیاورید تا دچار خسارت های جبران ناپذیری نشوید. 

۳- دارایی‌های دیجیتالی به راحتی هک می‌شوند

این تصور رایج است که به علت آنلاین بودن، هکر ها ارزهای دیجیتال را مورد هدف قرار می‌دهند. اما افراد تبهکار به همان میزان که به دنبال دزدیدن ارزهای دیجیتال هستند، به دنبال سرقت پول از بانک‌های قانونی نیز می‌باشند. در واقع تنها خطر اصلی که دارایی دیجیتالی مورد تهدید قرار می‌دهد این این است که هیچ مرجع قانونی بر آن نظارت نمی‌کند. هر روزه پول و اشیای قیمتی زیادی به سرقت برده می‌شود و شما باید تدابیر امنیتی را برای هر دارایی خود لحاظ کنید. بسیاری از سرمایه گذاران دارایی دیجیتالی خود را تحت تدابیر شدید امنیتی نگه‌داری می‌کنند و حتی در کیف پول‌های آفلاین ( سخت افزاری ) کدگذاری و ذخیره سازی کرده اند سپس کیف پول سخت افزاری خود را سهواَ گم می‌کنند. مانند هر چیز با ارزش دیگری، شما مسئول محافظت از دارایی ارزشمندتان هستنید و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. در دنیای مدرن امروز آنتی ویروس‌ها و آنتی فیشینگ‌ها که امنیت دستگاه دیجیتالی شما را تامین می‌کنند مانند دزدگیرها، دوست شما هستند.

         

۴- قیمت بیت کوین نوسانات شدیدی دارد

این مورد درست است، بله! نوسان پذیری بازار ارزهای دیجیتال یکی از ویژگی‌های پذیرفته شده در شبکه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی است، اما با گذشت زمان و انجام پذیری اصلاحات در بازار، نوسان پذیری ارزهای دیجیتال کمتر خواهد شد. اما همانطور که می‌دانید در این بازار شما می‌توانید از کاهش قیمت یک ارز نیز سود بدست آورید و تریدر‌های حرفه‌ای این بازار، این ویژگی را چوب دو سر طلا می‌نامند. زیرا آن‌ها با تحلیل‌های تکنیکال خود قادر هستند که افزایش و کاهش قیمت را پیشبینی کنند و اقدام به خرید و یا فروش، بسته به شرایط بازار کنند. اما اکنون بیت کوین در بسیاری از شرکت ها و موسسات بزرگ همچون پی‌پال و مایکرواستراتژی و... به عنوان ابزار پرداخت پذیرفته شده است و این امر نشان از جدی‌تر گرفته شدن این ارز دیجیتالی است.
نوسانات قیمتی در این بازار را باید یک ویژگی ثابت برای ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید و سرمایه گذاران و کاربران باید بپذیرند که فعالیت در این حوزه مانند سفری پر هیجان بوده و افت و خیزهای خاص خودش را دارد.

سخن پایانی:
این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی بوده و سرمایه گذاری در بیت کوین برای همه مناسب نخواهد بود. بررسی دقیق دیدگاه‌هایمان می‌تواند به درک ما در مواجهه با موضوعات کمک کند. اگر هنوز مطمئن نیستید که سرمایه گذاری در بیت کوین برای شما مناسب است یا خیر، توصیه میکنیم به تحقیق و مطالعه در این خصوص ادامه دهید.

برای آشنایی با ارزهای دیجیتال در  دوره‌های آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال ( به صورت رایگان ) در سایت آکادمی علی ربیعی شرکت کنید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code