در پی تعطیلی 6 روزه پایتخت؛
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۲:۲۷ چاپ

گیل خبر/ در پی شدت یافتن پیک پنجم کرونا در کشور و قرمز شدن اکثر نقاط، هیئت دولت تصمیم به تعطیلی 6 روزه تهران و البرز از از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده گرفت.

تجربه تلخ تعطیلی‌های پیشین که منجر به ورود مسافران از نقاط مختلف کشور به خصوص تهران به استان گیلان و شیوع بیش از پیش این بیماری در استان شده، بر نگرانی مردم گیلان افزوده است.

استاندار، نیروی انتظامی و مسئولین مربوطه چه تمهیداتی برای جلوگیری از ورود مسافران به گیلان اندیشیده‌اند؟ آیا بار دیگر شاهد جولان ویروس کر‌ونا در گیلان در پی مسافرت‌ها خواهیم بود؟

در این میان مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آن که با روند فعلی، روزهای سخت‌تری در انتظارمان خواهد بود، گفت: دستورالعمل‌ها ابلاغ می‌شود اما کنترلی برای اجرای آن وجود ندارد؛ در حالی که باید هرچه سریع‌تر و قاطع‌تر عمل کرد. اکنون وضع خراب است، کرونای نوع دلتا فوق‌العاده مسری است.

اگرچه سخنگوی دولت بیان داشت که بنابر این مصوبه تردد از استان‌های تهران و البرز ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد، اما باید دید با توجه به عملکرد ضعیف گذشته تا چه حد بر اجرای این مصوبه، اهتمام ورزیده می‌شود.

از مسئولین ارشد استان انتظار می‌رود قاطعانه بر بستن راه‌های ورودی استان اقدام کرده و از شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در گیلان در پی این تعطیلات جلوگیری نمایند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code