تا ساعاتی دیگر با تصمیم شورای نگهبان؛
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۸:۳۰ چاپ

گیل خبر/ در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستانه اشرفیه، ابراهیم نجفی در رقابتی تنگاتنگ و با تنها 40 رای بیشتر توانست پیروز رقابت‌ها نام گیرد اما به نظر می‌رسد که این پایان ماجرا نیست.

بنابر شنیده‌ها، قرار است تا ساعاتی دیگر شورای نگهبان درباره رد یا تایید نتیجه این انتخابات تصمیم گیری کند. 

از دو روستای تمچال و صفرابسته که نجفی توانست در آن‌ها با اختلاف زیاد حائز اکثریت آرا باشد، گزارشات متعددی به گوش می‌رسد و حتی برخلاف قانون، گویا انتخابات در آن‌ها تا ساعت 3 بامداد ادامه داشته است!

حضور نمایندگانی از اعضای شورای نگهبان برای بررسی دقیق‌ و جامع از روند انتخابات در حوزه شهرستان آستانه اشرفیه، وجود شبهات و احتمال تغییر در نتیجه نهایی انتخابات را تقویت کرده است.

اختلاف رای بسیار کمی که میان نفرات اول و دوم وجود دارد، تایید صحت انتخابات را سخت و پیچیده‌ کرده به گونه‌ای که هیچ اتفاق و تصمیمی در این زمینه، بعید به نظر نمی‌رسد. 

باید منتظر ماند و دید که در نهایت تصمیم شورای نگهبان چه خواهد بود و آیا منتخب مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی تغییر خواهد کرد یا خیر.

گفتی است در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه، از ۴۳ هزار و ۱۸۲ رای صحیح، ابراهیم نجفی با کسب ۱۲ هزار و ۷۰۹ رای و ۲۴/۲۲ درصد آرا نفر اول، ریحانه احمدی دهکا با ۱۲ هزار و ۶۶۹ رای نفر دوم و فرهاد شوقی چهارده نیز با ۱۱ هزار و ۱۹۹ نفر سوم شد.