نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سهم هشت‌درصدی گیلان در داشتن سهمیه المپیک گفت: ۱۷ استان کشورمان به‌منظور حضور در رقابت‌های المپیک توکیو سهمیه کسب کردند که گیلان با اعزام پنج ورزشکار خود به این رقابت‌ها توانست هشت درصد از کل سهمیه کاروان ایران را به دست آورد.

گیل خبر/ به گزارش فارس، ظهر امروز مراسم بدرقه  کاروان گیلانی اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو در سالن آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

نماینده عالی دولت در گیلان در این مراسم با  بیان اینکه  المپیک یکی از بزرگ‌ترین آوردگاه‌های جهان در ورزش است، اظهار کرد: حضور در المپیک همواره یکی از آرزوهای تمامی ورزشکاران در سرتاسر جهان بوده و کسب مدال در این آوردگاه بزرگ یک افتخار ارزشمند محسوب می‌شود.

ارسلان زارع با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران گیلانی در مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک گفت: گیلان همواره قهرمانان بسیار ارزشمندی را به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف ازجمله ورزش تقدیم کرده و بسیار امیدوارم تمامی ورزشکاران ازجمله گیلانیان دربازی‌های المپیک توکیو هم مایه سربلندی بیشتر کشور و استان گیلان شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت بسیار زیاد گیلان در عرصه ورزش قهرمانی افزود: به گواه آمار سهم ورزشکاران گیلانی در همه دوره‌های بازی‌های المپیک، آسیایی و پارا آسیایی بسیار خوب بوده است.

استاندار گیلان یکی از مؤلفه‌های مهم در ورزش قهرمانی را داشتن اخلاق و روحیه پهلوانی در کنار قهرمانی دانست و تصریح کرد:  سخت‌کوشی این  ورزشکاران برای رسیدن به هر نتیجه‌ای، از مدال‌آوری مهم‌تر است و امیدواریم این عزیزان با مدال‌های ارزشمند در این دوره نیز با افتخار به میهن خود بازگردند.

زارع با بیان اینکه ورزشکاران نمایندگان ایران در شناسایی فرهنگ غنی ایران هستند، گفت:  وجود یک ایرانی در مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از ملت ایران، می‌تواند معرف خوبی برای فرهنگ ایرانی و گیلانی باشد.

وی با اشاره به سهم هشت‌درصدی گیلان در داشتن سهمیه المپیک افزود: ۱۷ استان کشورمان  به‌منظور حضور در رقابت‌های المپیک توکیو سهمیه کسب کردند که گیلان با اعزام پنج ورزشکار خود به این رقابت‌ها توانست هشت درصد از کل سهمیه کاروان ایران را به دست آورد.

 پنج ورزشکار گیلانی شامل محمد رهبری در رشته شمشیربازی، آرمین هادی پور در رشته تکواندو، سارا بهمنیار در رشته کاراته، علی آقا میرزایی در رشته قایقرانی کایاک و نازنین ملایی در رشته قایقرانی روئینگ در المپیک توکیو ژاپن شرکت خواهند کرد.