جواد زبردست گشتی
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۱:۱۹ چاپ

ضمن ارائه برخی راهکارهای کاهش مصرف انرژی برق در کشور، دستور فرمائید با قید فوریت با تشکیل کارگروهای استانی و شهرستانی و بررسی فوری خسارات وارده به مشترکین و خصوصا روستاها که هم از ضعف ولتاژ و هم قطعی های مکرر برخوردار بوده اند، به تعهدات آن وزارتخانه در قبال مردم عمل نموده تا به شعارعدالت اجتماعی مطرح شده مقام محترم ریاست محترم جمهوری منتخب کشور، جامعه عمل پوشانیده شود.

گیل خبر/ جواد زبردست گشتی

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر اردکانیان- مقام عالی وزارت نیرو
با سلام

احتراما، همانطوریکه مستحضرید این روزها کشور درگیر خاموشی‌های ناشی از قطعی برق است، خاموشی هایی که خسارات بسیار سنگینی به صنایع و مردم در شهرها و روستاها تحمیل نموده، موجبات تضییع حقوق آحاد مردم گردیده است.

با توجه به اینکه موضوع بیمه پرداخت خسارات ناشی از نوسانات برق و موارد مشابه آن همانند قطعی برق در دستورالعمل های آن وزارتخانه پیش‌بینی گردیده و هزینه بیمه آن برای تمام مشترکین در کشور محاسبه و بر روی صورتحساب دوره ای مشترکین نیز لحاظ گردیده است.

ضمن ارائه برخی راهکارهای کاهش مصرف انرژی برق در کشور، دستور فرمائید با قید فوریت با تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی و بررسی فوری خسارات وارده به مشترکین و خصوصا روستاها که هم از ضعف ولتاژ و هم قطعی های مکرر برخوردار بوده اند، به تعهدات آن وزارتخانه در قبال مردم عمل نموده تا به شعار عدالت اجتماعی مطرح شده مقام محترم ریاست محترم جمهوری منتخب کشور، جامعه عمل پوشانیده شود.

لازم بذکر است یادآوری نمایم زور ادارات برق استانی و شهرستانی آن وزارتخانه به مشترکین روستائی که جزء کم مصرف‌ترین مشترکین آن وزارتخانه هستند، بیشتر می باشد و چون جزء دهک پایین جامعه به جهت اقتصادی هستند و به عبارتی قشر محروم و کم درآمد جامعه هستند واقعا جبران خسارت برای آنها بسیار سخت و یا بعضا غیر قابل جبران است. نکته با اهمیت دیگر آنکه باید توجه بشود در برخی روستاها فقط یک مغازه محقر وجود دارد و مردم همان روستا کل مایحتاج روزانه خود را از همان مغازه خریداری می نمایند و با قطعی برق همان روستا، آسیب جدی به حداقل سرمایه همان مغازه دار در فاسد شدن مواد داخل یخچال و یا فریزر در روستا خواهد آمد و به عبارتی زندگی روزمره مردم در همان روستا مختل می گردد. و مشاهده این موضوع که فلان مسئول و یا فلان اداره که در فلان نقطه شهر مستقر است و متاسفانه بیشتر از الگوی مصرف پیش بینی شده نیز مصرف دارد، به هر دلیلی یا اصلا قطع نمی گردد و یا با حداقل قطعی مواجه است و به نظر می رسد این مهم با شعار عدالت اجتماعی ریاست محترم جمهوری منتخب فرسنگ‌ها فاصله دارد.

اما راهکارهای کاهش مصرف در استان گیلان:
• الزام ادارات دولتی به اجرای سالن های فلت به جای اتاقهای مجزا ( در هر اتاق یکدستگاه کولر گازی نصب نموده اند)
• الزام کلیه دستگاه های دولتی به استفاده از لوازم برقی کم مصرف همانند لامپهای کم مصرف و...
• الزام بانکها به کاهش پروژکتورهای بسیار بزرگ با ولتاژهای بالا جهت روشنایی کامل محوطه بانکها و داخل بانکها در ساعات اداری و خصوصا ساعات غیر اداری و ایام تعطیل.
• جلوگیری از صدور هر گونه مجوز برای تولید رمز ارز در کشور
• لغو کل مجوز مزرعه های ماینر(تولید کننده رمز ارز) در کشور بدون ملاحظه مالکین آن مزارع
• و..

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code