امام جمعه رشت گفت: مهار و کنترل قیمت کالا، ایجاد ثبات در بازار، اشتغال زایی و توجه به مسکن از مهم ترین اولویت های رئیس جمهور منتخب باید باشد.

گیل خبر/ به گزارش فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: یکشنبه ۲۰ تیرماه جاری مصادف با سالروز شهادت امام جواد علیه السلام است و این روز را به تمام مسلمانان به ویژه شیعیان تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه تمام احکام اسلام دارای حکمت و فلسفه است، گفت: حجاب و عفاف برای مردان و زنان از فلسفه‌های نورانی برخوردار است و پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت از جمله حکمت آن محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت حجاب را سبب شکل‌گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه خواند و بیان کرد: عفاف و حجاب موجب ایجاد طهارت قلبی در جامعه می‌شود.

فلاحتی حجاب و عفاف را برای مردان و زنان طهارت‌زا عنوان کرد و گفت: بی‌حجابی، بی‌عفتی و اشاعه فحشا و منکر در تاریخ بی سابقه نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مردم از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه گلایه دارند، تصریح کرد: بعضی خانواده‌ها به بی‌حجابی در جامعه دامن می‌زنند و در این راستا همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.

فلاحتی به ۱۲ مردادماه روز تنفیذ رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور منتخب در آغاز کار خود مهار قیمت‌ها را در برنامه خود داشته باشد و تنها عرضه کالا کافی نیست بلکه در بازار باید تعادل و ثبات قیمت باشد.

وی با بیان اینکه توجه به مسکن باید از اولویت‌های رئیس‌جمهور منتخب باشد، افزود: ایجاد اشتغال و مقابله با فساد به ویژه فساد اداری باید از برنامه‌های کاری رئیس جمهور منتخب باشد.

امام جمعه رشت، مطالبه‌گری را حق مردم دانست و بیان کرد: دشمنانی که تا دیروز می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید، امروز جزو مطالبه‌گران قرار گرفته‌ و مدعی شده‌اند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تحمل سختی‌های بسیار ملت ایران در سال‌های گذشته گفت: گره زدن تمام امور با برجام برای مردم ما حاصلی نداشت و چندین سال کشور و مردم معطل شدند.

وی با تاکید براینکه گفتمان با گرگ‌های جهانی پاسخ نمی‌دهد، بیان کرد: ملت ایران همچنان شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند و هیچ نیازی به آمریکا ندارند.

به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان، مردم هر جا ببینند مسئولی دلسوز است و شجاعانه در میدان حاضر می‌شود و می‌گوید ما می توانیم، به او علاقمند هستند.

فلاحتی با اشاره به اینکه انسان‌ها در تمام ابعاد زندگی نیازمند اهل بیت علیه‌السلام هستند، افزود: معرفت این است که ائمه علیه‌السلام را خوب بشناسیم زیرا اگر امام را نشناسیم در وضع قوانین اجتماعی دچار بحران می‌شویم.