معاون درمان علوم پزشکی گیلان:
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۰:۲۲ چاپ

معاون درمان علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در مجموع ۳۷۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند، گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم حدود ۵۰ درصد است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر انوش دهنادی مقدم از بستری شدن ۸۵ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۳۷۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۵۵ نفر بد است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران در شهرستان های رشت و آستارا مشاهده شده است، افزود: متاسفانه در شرق گیلان نیز شاهد افزایش بیماران هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهمترین علت افزایش چندبرابری تعداد بیماران کرونایی را مسافرت های غیر ضروری و عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی دانست و یادآور شد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم حدود ۵۰ درصد است.

دهنادی مقدم، با اشاره به گسترش ویروس کرونا از نوع دلتا، به سه ویژگی این بیماری اشاره کرد و گفت: قدرت سرایت بیماری دلتا ۶۰ درصد بیشتر شده و کشندگی حداقل دو برابری داخل بیمارستانی دارد؛ همچنین شاهد عدم تاثیر واکسن در پیشگیری از آن هستیم.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی چهارگانه را همچنان مهمترین راهکار عدم ابتلا به کرونا دانست و خاطرنشان کرد: حتما از حضور در مکان های پُر تجمع همچون تفرجگاه ها، سواحل دریا، رستوران ها، قهوه خانه ها و سوپرمارکت ها خودداری کنید.

معاون علوم پزشکی گیلان از مردم خواست عدم مسافرپذیری را حتما رعایت کنند و عنوان کرد: استفاده از ماسک در همه فضاها و ضد عفونی کردن دست ها و سطوح هنوز موثرترین راه برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناست.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code