تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از انفجاری بزرگ در ۳۰ کیلومتری آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر خبر می‌دهد.

گیل خبر/ به گزارش انتخاب؛ برخی از گزارش‌های غیررسمی که یکشنبه ۱۳ تیرماه در شبکه‌های اجتماعی و شماری از رسانه‌ها منتشر شده، جاکی از انفجار در میدان گازی «امید» آذربایجان در دریای خزر است، اما این میدان در ۷۵ کیلومتری ساحل قرار داشته و با محل انفجار فاصله چشمگیری دارد.

شرکت ملی نفت آذربایجان، سوکار، با تایید انفجار بزرگ در دریای خزر گفته است این حادثه در هیچ کدام از میادین نفت و گاز و تجهیزات دریایی این کشور اتفاق نیفتاده و احتمالا منشا طبیعی دارد.

وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی و مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان در گزارشی دلیل انفجار در دریای خزر را بروز فوران آتش فشان اعلام کردند .

" قربان یتیرمیشلی " رییس مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت : فوران آتش فشان در اغلب موارد با انفجار و آتش سوزی همراه است .

وی یادآور شد، زمین لرزه سال ۲۰۰۰ میلادی در باکو موجب بیداری آتش فشان گلی در خزر در نزدیکی منطقه " نارداران " حومه باکو شده بود که بر اثر فوران گل یک جزیره کوچک هم در دریا ایجاد شد.