اسطوره فوتبال ایران با اشاره به روابط در ورزش ایران می‌گوید چطور سخنگوی باشگاه سایپا که عیله او موضع گرفته بود، مدیرعامل باشگاه استقلال شده است. او همچنین تایید کرد که واکسن کرونا را در خارج از ایران تزریق کرده است. دایی درباره استقلال و دلایل ناکامی های سال های اخیر این تیم نیز سخن گفت.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ او در ادامه درباره رسیدن رونالدو به رکوردش هم گفت: کلاس کاری رونالدو با ما متفاوت است و ما نباید این را مقایسه کنیم. کلاس کاری او بالاتر از سطح فوتبال ما است. همیشه گفته‌ام و الان هم می‌گویم که نباید این موضوع را مقایسه کنیم. همیشه گفته‌ام و الان هم می‌گویم همه رکوردها روزی شکسته می‌شود و من این موضوع را خیلی قبل‌تر پیش‌بینی کرده بودم.

* نگفتم ۱۱۱ گل زده‌ام، برخی شیطنت کردند

او در ادامه درباره اینکه نقل و قولی منتشر شده بود مبنی بر اینکه دایی گفته است ۱۱۱ گل ملی دارد و نه ۱۰۹ گل، هم گفت: متاسفانه بعضی‌ها به دروغ چنین چیزی نوشته بودند. در مصاحبه‌ای که من باآس اسپانیا داشتم چیزهایی به آن اضافه کردند که درست نبود. مصاحبه من الان هم در آس اسپانیا وجود دارد اما برخی شیطنت کردند. نمی‌دانم چرا به این شیطنت‌ها عادت کرده‌ایم. وقتی به رونالدو تبریک می‌گویم یعنی همه چیز را پذیرفته‌ام. درباره فوتبال ما یک مرجع در دنیا داریم و آن هم فیفا است. وقتی فیفا می‌گوید ۱۰۹ گل ملی من حرف دیگری نمی‌توانم بزنم. متاسفانه این شیطنت‌ها وجود دارد و می‌خواهند طور دیگری وانمود کنند. برای این افراد متاسف هستم. من از این بابت خوشحال هستم که پس از مدت‌ها نام ایران در همه خبرگزاری‌ها نوشته شد. اسم ایران برای من مهم است. این گل‌ها را من به تنهایی نزدم و اگر بازیکنان تیم ملی نبودند نمی‌توانستم کاری کنم. از این بابت خوشحالم که کسی مثل رونالدو توانسته رکورد من را بزند. در مصاحبه قبلی هم گفته بودم اعداد برای من فرقی ندارد چون آنقدر رونالدو آماده است که شاید بتواند ۱۲۰ و یا ۱۲۵ گل بزند.

*‌ الان آرامش بیشتری دارم

او افزود: از فوتبال ایران ناراحت نشده‌ام. الان احساس بهتری در زندگی خصوصی‌ام به نسبت فوتبال دارم. الان آرامش بیشتری دارم. رو راست بگویم که بازی‌ها را به خصوص بازی‌های ملی را می‌بینم ولی به فکر مربی‌گری در ایران نیستم.

دایی درباره پیشنهاد اورتون گفت: من عادت به پشت میز نشینی ندارم. من اگر بخواهم در فوتبال کار کنم، دوست دارم در مستطیل سبز باشم. هرکسی را برای کاری ساخته‌اند و تاکنون در این ۲۵ سال پشت میز شرکتم ننشسته‌ام و به این موضوع عادت ندارم.

* احتیاجی ندارم که خیابان به نامم باشد

وی درباره اینکه به شورای شهر تهران پیشنهاد شده خیابانی را به نام او نامگذاری کنند، گفت: من نشنیده‌ام. تنها چیزی که در این دوران انجام دادند، در شهر خودم اردبیل بود که یک خیابان در آن زمان به نام من کردند. من احتیاجی ندارم که خیابان به نامم باشد و به نام من تمبر بزنند. تا الان خدا بوده و بعد از این هم اصلا و ابدا چیزی نمی‌خواهم. دستشان درد نکند که به فکر من نبودند. اگر می‌خواستند کاری هم کنند، دستشان درد نکند.

* پیشنهاد نامزدهای انتخابات را قبول نکردم

او در واکنش به اینکه آیا در دوران انتخابات، نامزدها سراغ او رفتند گفت: مطمئنا دنبال من آمدند. یکی دو تا هم نبودند اما من به هیچ عنوان هیچ یک از این پیشنهادها را قبول نکردم

* طنز را با مسخره کردن اشتباه گرفته‌ایم

دایی در واکنش به اینکه می‌گویند او در این انتخابات تاثیرگذار بود و عباس بوعذار در انتخابات ریاست جمهوری دوم شده، گفت: من آن موقع در نفت تهران بودم؛ نفت تهرانی که نیم‌فصل مدیرعامل و صاحب داشت. نیم‌فصل دوم خودم و بچه‌ها تیم را جمع کردیم. ۴۲ درصد به ما پول دادند. بقیه پول را وزارت نفت نداد. از این و آن خواهش می‌کردیم که به ما زمین تمرین دهند. آن تیم را قهرمان جام حذفی کردیم. با چه تیم‌هایی هم بازی کردیم. با سپاهان در اصفهان بازی کردیم و بردیم. تراکتور را در خرمشهر شکست دادیم. ما از حق تیم‌مان دفاع کردیم. بعد از مصاحبه‌ای که من راجع به صف مرغ انجام دادم، این مسائل شروع شد. اصلا و ابدا ناراحت هم نشدم. در بازی با سپاهان بازیکن ما را به ناحق اخراج کردند و پنالتی گرفتند. هیچ کس راجع به این مسائل صحبت نمی‌کند.

وی با انتقاد از ویدیوهای ساخته شده از او در ارتباط با ماجرای نشست خبری بازی با سپاهان و بازی با نام عباس بوعذار گفت: این مسائل در دنیا رایج است اما در دنیا کسی را مسخره نمی‌کنند. در دنیا طنز می‌گویند. متاسفانه طنز را با مسخره کردن اشتباه گرفته‌ایم. خدا به شما خیلی چیزها داده است. به منِ نوعی هم خیلی چیزها داده اما همه چیز را نداده است. از بچگی همین بودم و تا الان که ۵۲ سال دارم خیلی‌ها پیشنهاد دادند که بیا کار کنیم تا این مشکل درست شود اما این مشکل را خدا داده و به آن افتخار می‌کنم چون آنقدر چیز به من داده که در مقابل این یک عدد قابل مقایسه نیست.

* رونالدو با پاسخ دادن به من، بزرگی خود را نشان داد

او درباره پاسخ محبت آمیز رونالدو گفت: ایشان به من لطف داشتند. من انتظار چنین پیامی را از او نداشتم. او بزرگی خود را نشان داد.

* هر که می‌تواند واکسن بزند،‌ باید بزند

وی با تاکید بر اینکه با انجام واکسیناسیون جلوی شیوع این بیماری گرفته می‌شود ادامه داد: هر چقدر بتوانیم واکسیناسیون کنیم، مطمئنا شیوع این بیماری را کمتر می‌کنیم. هر کسی بتواند واکسن بزند، باید بزند. چه خارج از ایران و چه در داخل ایران باید این واکسن را بزنیم. کسی نباید منتظر باشد. اگر این امکان را دارند که واکسن بزنند، باید بزنند. بعضی‌ها می‌گویند چون مردم نزدند، من هم نمی‌زنم. این تفکرات غلط است.

* واکسن زدم چون نگران خانواده و اطرافیانم هستم

کاپیتان سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا خودش واکسن زده است گفت: من خارج از ایران واکسن زدم. دلیلی هم ندارد که بگویم نزده‌ام. من نگران خانواده، دخترم و ... هستم. من کارم این است که در دفترم با خیلی‌ها در ارتباط باشم. حداقل به این شکل مبتلا نمی‌شوم و به خانواده‌ام آسیبی نمی‌رسد. واکسیناسیون خیلی مهم است. من می‌توانستم بگویم نزده‌ام اما واکسن زده‌ام. مسافرت رفتم و قبل از عید واکسن زدم. کسی با واکسن نزدن و زدن پهلوان نمی‌شود. چرا به دروغ بگویم که واکسن نزده‌ام.